Site icon Motocaina

Nowe zespoły F1 przygotowują się do sezonu 2010

Tak wyglądał Lotus Ayrtona Senny …
fot. autorka

Lotus, pomimo tego, że jest ostatnim z nowych zespołów, które otrzymały miejsce w stawce na przyszły sezon, jest chyba najbardziej zaawansowany w pracach nad swoim samochodem. Szef techniczny zespołu Mike Gascoyne oznajmił ostatnio, że w tunelu aerodynamicznym dokonywane są pomiary modelu samochodu i jego team przeprowadza właśnie testy zderzeniowe „nosa” bolidu. Zespół oznajmił już prawie miesiąc temu, że będzie gotowy do prezentacji bolidu w połowie lutego 2010. Podobno team wybrał także jednego z kierowców, który będzie występował w jego barwach. Z nowym – choć przecież o legendarnej nazwie  – teamem łączony jest Jarno Trulli, który po rezygnacji Toyoty pozostaje bez zatrudnienia na przyszły sezon. 

… a tak model nowego bolidu tego zespołu w tunelu aerodynamicznym
fot. Lotus

Team Manor, którego szefem jest Nick Wirth koncentruje się na analizach CFD – czyli obliczeniowej dynamiki płynów, nazywanej też przez fachowców „komputerowym tunelem aerodynamicznym”. Komputer jest bowiem w stanie dokładnie zanalizować właściwości aerodynamiczne danego obiektu – części, zanim zostanie ona wyprodukowana. Wiele wskazuje na to, że zespół Manor rozpocznie współpracę z firmą Virgin Sir Richarda Bransona. Podobno podpisanie kontraktu ma nastąpić w grudniu tego roku. Ross Brawn, którego zespół był sponsorowany przez Virgin w sezonie 2009 oznajmił niedawno, że pomimo bardzo udanej współpracy z Virgin, ich ambicje na przyszły rok są nieco odmienne i współpraca zostanie zakończona w tym sezonie. 

Następnym z piątki (biorąc pod uwagę zespół Petera Saubera, oczekujący na decyzję FIA) nowych teamów jest Campos. Bruno Senna, który będzie jednym z kierowców tego zespołu w sezonie 2010 powiedział, że siedział już w kokpicie, aby dopasować fotel i zaznajomić się  z układem kierowniczym. 

Amerykański team USF1 przeprowadzał już także podobno próby zderzeniowe.

Exit mobile version