Jak widać na pierwszy rzut oka, zmienią się przede wszystkim dotychczasowe nazwy, F650GS ewoluuje w F700GS, choć – co zaskakujące – pojemność silnika nie zmieniła się (798ccm). Zmiana nazw ma na celu podkreślenie zwiększenia mocy z 71bhp do 75bhp (F700GS) oraz do 85bhp (F800GS).
Inne zmiany zawierają w sobie opcję elektronicznego zawieszenia oraz instalację elektronicznego programu stabilizacji (ESP).
fot. BMW |
Wśród nowości zaproponowanych przez BMW znalazły się również:
– obniżone zawieszenie dla F800GS
– nowa szyba przednia dla F700GS
– możliwość redukcji mocy do 35kW (48 bhp)
– nowy, pod względem wizualnym, prędkościomierz w kokpicie
– Automatic Stability Control (ASC), czyli system odpowiadający za przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych podczas ruszania i przyspieszania na śliskiej nawierzchni
– zwiększenie momentu obrotowego w modelu F700GS do 7300rpm, w stosunku do poprzedniego modelu F650GS (7000rpm)
– najnowsza generacja ABS od BMW Motorrad
– pomocnicza lampa LEDowa dla F800GS.