Site icon Motocaina

Nowe Porsche Taycan 2024 – szybsze niż Bugatti

Nowe Porsche Taycan 2024

Nowe Porsche Taycan 2024

Po Macanie, który po raz pierwszy otrzymał napęd elektryczny, przyszedł czas na model, którym Porsche weszło w świat elektromobilności. Nowe Porsche Taycan z zewnątrz może nie różni się zbytnio od schodzącego modelu, ale w jednostkach napędowych zaszły gruntowne zmiany.

Nowe Porsche Taycan będzie dostępne w jednej z trzech odmian: sedan Taycan, Taycan Cross Turismo, który jest dostępny z pakietem off-roadowym, oraz Taycan Sport Turismo. W każdym przypadku do wyboru są cztery opcje układu napędowego, z napędem na tylne lub na wszystkie koła. Zmodernizowane modele będą dostępne w salonach Porsche wiosną 2024 roku.

Nowe Porsche Taycan 2024 – co się zmieniło?

Z zewnątrz Taycan zyskał nowe, bardziej aerodynamiczne koła, zderzaki stały się nieco bardziej kanciaste, reflektory z kolei spłaszczono, a dodatkowo wykorzystują matrycową technologię HD o wysokiej rozdzielczości. Z tyłu pojawił się świecący napis „Porsche”.

W aucie pojawiło się nowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – Porsche Active Ride. Zawieszenie ma utrzymać nadwozie Taycana w poziomie, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Przy płynnej jeździe podwozie niemal całkowicie pochłania nierówności. Po włączeniu odpowiedniego trybu może kompensować przechyły wzdłużne i poprzeczne, zmniejszając siły działające na pasażerów.

Nowe Porsche Taycan 2024 jest lżejsze o 15 kilogramów, a wyposażenie standardowe ma być bogatsze niż do tej pory i znajdziemy tam m.in.:

Bazowe warianty standardowo otrzymują adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i nakładki progów drzwi wykończone aluminium.

Nowe Porsche Taycan 2024 – największe zmiany zaszły pod maską

Porsche niedawno chwaliło się, że zmodernizowany Taycan potrafi przejechać naprawdę długi dystans na jednym ładowaniu. To zasługa akumulatora Performace Plus, który ma teraz pojemność 105 kWh brutto. Dzięki infrastrukturze 800 V energię można uzupełniać z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż dotychczas.

Bazowy Taycan przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,8 s, ale prawdziwą rakietą jest odmiana Turbo S, która robi to w zaledwie 2,4 s! Moc zespołu napędowego to przy tym 952 KM. Jeszcze parę lat temu takimi liczbami mógł pochwalić się tylko Bugatti Veyron.

Co więcej, dzięki funkcji push-to-pass, dostępnej w pakiecie Sport Chrono, można wywołać 10-sekundowy wzrost mocy nawet o 70 kW, w zależności od modelu. Lepsze wyniki przyspieszeń są generalnie skutkiem wyższych mocy systemowych. Na przykład podstawowy Taycan generuje teraz o 60 kW więcej niż wcześniej. Taycan Turbo S z funkcją Launch Control zapewnia dodatkowe aż 140 kW.

Nowe Porsche Taycan 2024 – większa efektywność

Inżynierom Porsche udało się jednocześnie poprawić osiągi i zwiększyć efektywność, a to za sprawą zmodernizowanego układu napędowego z nowym silnikiem na tylnej osi (o mocy nawet o 80 kW wyższej niż wcześniej), który zastosowano we wszystkich wariantach, zmodernizowanego falownika impulsowego, pojemniejszych akumulatorów, zaktualizowanego zarządzania ciepłem, nowej generacji pompy ciepła oraz zmodyfikowanej strategii rekuperacji i sterowania napędem na wszystkie koła.

Maksymalna moc rekuperacji podczas zwalniania z wysokich prędkości wzrosła o ponad 30%, z 290 do 400 kW. Wszystkie warianty są teraz standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze oraz ogumienie o zmniejszonych oporach toczenia. Specjalnie w tym celu opracowano nowe 21-calowe felgi i opony.

Nowe Porsche Taycan 2024 – ceny w Polsce

W dniu premiery na stronie producenta pojawił się już cennik nowego Porsche Taycana. 

Exit mobile version