2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą.
Silnik generuje moc o 29 kW (40 KM) wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.
Nowy Macan Turbo wyróżnia się za sprawą ekskluzywnego przedniego zderzaka z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi światłami, a także standardowych reflektorów LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.
Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.
System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9” standardowo oferuje kompleksową łączność i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym BOSE® z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów.
Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym ładowaniem indukcyjnym Qi. Dostępne są również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku (w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem).