Fenomenalny wygląd motocykl zawdzięcza osłonom z włókna węglowego, które nie tylko mają zapewnić idealną aerodynamikę, stabilizować pędzący z ogromnymi prędkościami pojazd, ale też doprowadzać chłodzące strumienie powietrza do silnika. Owiewki H2R pełnią wszystkie te funkcje, a przy tym są niesłychanie fotogeniczne.
Kawasaki Ninja H2R |
fot. Kawasaki |
Pod nimi zaś ukryty jest równie niesamowity silnik o pojemności 998 cm³, doładowany kompresorem, który generuje 300 koni mechanicznych mocy. To rzędowy czterocylindrowiec, chłodzony cieczą. Konstruktorzy Kawasaki twierdzą, że ich motocykl przyspiesza tak, jak żaden inny do tej pory.
Kawasaki Ninja H2R |
fot. Kawasaki |
Poza owiewkami i silnikiem mamy tu kratownicową ramę i jednoramienny wahacz. Jak na motocykl z tak sportowymi parametrami, H2R jest wyjątkowo zwarty – japońscy inżynierowie postanowili zrezygnować z długiego rozstawu osi na rzecz stabilizujących motocykl elementów nadwozia – stąd te „skrzydła” na owiewkach.
Kawasaki H2R jest przystosowany wyłącznie do jazdy na torze i bicia sportowych rekordów. Wersja Ninja H2, którą da się pojeździć po mieście zaprezentowana zostanie na targach EICMA na początku listopada.
Dane techniczne: Kawasaki Ninja H2R
Silnik: turbodoładowany, chłodzony cieczą, 4 cylindrowy, rzędowy
Pojemność: 998 cm3
Moc: 300 KM
Rama: kratownicowa, stal o wysokiej wytrzymałości
Koła, Przód: 120/600R17 (slick)
Koła, Tył: 190/650R17 (slick)
Kawasaki Ninja H2R |
fot. Kawasaki |