Na razie wiadomo jedynie, że auto napędzane będzie nowym, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów z podwójnym doładowaniem o mocy 360 KM (w zakresie 5800-6000 obr./min) oraz momencie obrotowym 465 Nm. Z takimi parametrami BMW X4 M40i ma przyspieszać do setki w mniej niż 5 sekund i osiagać prędkość ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.
BMW X4 M40i ma również mieć specjalnie zmodyfikowane podwozie pod kątem dynamiki jazdy: otrzymało mocniejsze sprężyny i stabilizatory oraz adaptacyjne amoryzatory dedykowane autom w specyfikacji M. Samochód będzie występował z napędem na 4 koła xDrive.
Auto wyróżniają akcenty kolorystyczne w przedniej części nadwozia oraz boczne lusterka wykończone metalizowanym lakierem Ferric Grey, a także 20-calowe, aluminiowe koła M o podwójnych szprychach z ogumieniem Ultra High Performance (opcja), sportowym wydechem i końcówkami wykończonymi w stylu Chrome Black po obu stronach tylnego pasa. We wnętrzu pojawia się skórzana sportowa kierownica M, dźwignia zmiany biegów M, sportowe fotele i typowe dla modelu nakładki progowe, a także napis „X4 M40i” na zestawie zegarów.