Site icon Motocaina

Ile kilometrów autostrad zostanie oddanych w 2023? Szczegółowe informacje, mapy, lista odcinków, długości

nowe autostrady 2023

Spis treści

W przyszłym, 2023 roku, łączna długość wszystkich tras szybkiego ruchu w Polsce przebije granicę 5000 km. To wiadomość, która z całą pewnością ucieszy kierowców. Wszystkich nowych dróg najwyższych klas, jakie planowane są do przekazania kierowcom w przyszłym roku będzie niemal 260 km. Znamy szczegóły!

Nowe autostrady 2023 – ułatwienia na trasie Warszawa – Kraków

W 2023 roku drogowcy ułatwią wjazd do Warszawy od południa, co wpłynie na komfort podróżujących pomiędzy Warszawą, a Krakowem. Drogowcy udostępnią dwa odcinki drogi ekspresowej S7 – pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem oraz od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. Szczególnie ten pierwszy fragment pozwoli skrócić czas przejazdu i zwiększyć bezpieczeństwo podróży. Znacząco ułatwi też wyjazd z Warszawy na południe, a kierowcy będą mieć do dyspozycji ok. 240 km drogi ekspresowej od węzła Warszawa Lotnisko, omijającej Radom i Kielce, do okolic Miechowa w woj. małopolskim.

Nowe autostrady 2023 – domknięcie obwodnicy Łodzi

Drogowcy obiecują również domknięcie obwodnicy Łodzi, poprzez oddanie do ruchu w 2023 roku odcinka trasy S14 pomiędzy Aleksandrowem Łódzkim i Słowikiem. Tym samym Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem w ciągu dróg szybkiego ruchu (A1, A2, S8 i S14).

Nowe autostrady 2023 – długie odcinki S11

Oprócz tego pojawią się dwa długie fragmenty drogi ekspresowej S11 – blisko 48 km od Koszalina do Bobolic oraz blisko 25-kilometrową obwodnicę Olesna. To część trasy, która w przyszłości pozwoli wygodnie pokonać długi dystans pomiędzy Koszalinem, a Katowicami.

Nowe autostrady 2023 – połączenie międzynarodowych szlaków

Budowany w Polsce odcinek międzynarodowego szlaku transportowego Via Baltica, który łączy Polskę z państwami bałtyckimi, wydłuży się o blisko 50 km w ciągu drogi ekspresowej S61. Drogowcy udostępnią kierowcom odcinek na wysokości Ełku, który połączy się z wcześniej oddanymi fragmentami i pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, co z całą pewnością ucieszy mieszkańców Ełku.

Zrealizowane mają zostać również łącznice węzła Łomża Zachód, co umożliwi udostępnienie kierowcom gotowego już 7-kilometrowego fragmentu trasy S61 do węzła Łomża Południe. Kierowcy otrzymają także połączenie S8 z S61 na węźle Ostrów Mazowiecka Północ i dojadą do węzła Łomża Zachód.

Z kolei na drugim krańcu Polski, na obecnej DK18, planowane jest ukończenie budowy jezdni w kierunku Wrocławia. Ten fakt oznacza, że w przyszłym roku trasa o długości ok. 70 km, od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w woj. dolnośląskim, stanie się pełnoprawną autostradą A18.

Nowe autostrady 2023 i usprawnienia na już istniejących odcinkach

Dobra wiadomość również dla kierowców, którzy co prawda mogą już korzystać z autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk, ale wciąż ten obszar jest tak naprawdę placem budowy z prędkością ograniczoną do 100 km/h. Jednak wiosną 2023 roku kontrakt wykonawczy ma być zakończony, co oznacza, że wówczas będzie można wprowadzić maksymalną prędkość autostradową (140 km/h) na tym odcinku.

Nowe autostrady 2023 – infografika

Nowe autostrady 2023 – mapka

Nowe autostrady 2023 – szczegółowa lista planowanych do przekazania do użytkowania odcinków.

49,4 km autostrad: 

192,9 km dróg ekspresowych: 

14,2 km obwodnic w ciągu dróg krajowych: 

Exit mobile version