Škoda Fabia czwartej generacji może okazać się prawdziwym hitem! Auto znacznie różni się od swojego poprzednika, nie tylko w kwestii wyglądu, ale też wyposażenia i wymiarów. Czy jest szansa, by nowa Fabia stała się idealnym autem rodzinnym?
Škoda Fabia czwartej generacji została zbudowana na platformie MQB-A0, którą miłośnicy motoryzacji poznali już za sprawą Volkswagena Polo czy Seata Ibizy. Pozwoliła ona Škodzie na stworzenie całkiem praktycznej konstrukcji z przestronną kabiną, która, bez uszczerbku dla komfortu pasażerów, zmieści cztery dorosłe osoby. Samochód ma długość 4108 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2564 mm. Bagażnik o pojemności 380 l, sprawia, że bez problemu do nowej Fabii spakujemy się w dłuższą podróż.
Nowa Škoda Fabia – silniki
Pod maską do wyboru kierowcy mają wolnossące 1.0 o mocy 65 KM oraz 85 KM, dostępne wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów, lub doładowane 1.0 TSI o mocy 95 KM (także z 5-biegowym manualem) lub 110 KM z 6-stopniową przekładnią lub automatem DSG. Dla pragnących więcej mocy, do wyboru jest także silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM parowany wyłącznie z DSG.
Nowa Škoda Fabia – pierwszy model zjechał z linii produkcyjnej
Škoda Fabia jest montowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele Scala i Kamiq. W okresie poprzedzającym uruchomienie produkcji marka dokonała modyfikacji linii montażowej oraz prasowni i spawalni. Wiele złożonych i wymagających fizycznie etapów procesu produkcyjnego zostało obecnie zautomatyzowanych.
12 lipca pierwsza Škoda Fabia czwartej generacji opuściła linię produkcyjną głównej fabryki Škody w Mladá Boleslav. Od debiutu w 1999 roku czeski producent dostarczyła klientom ponad 4,5 miliona egzemplarzy modelu Fabia, co czyni go drugim, po Octavii, najpopularniejszym samochodem marki.