Carsharing to rozwiązanie stosowane w dużych miastach – zwiększa wykorzystanie samochodów w ciągu doby. Auta są zlokalizowane na terenie miasta, często w pobliżu głównych punktów przesiadkowych i są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy zarezerwować auto, nawet na 5 minut przed skorzystaniem z niego.
Osoba, która przystępuje do programu carsharingu rozlicza jedynie czas i przejechane kilometry. Paliwo, pełne ubezpieczenie (również od nieszczęśliwych wypadków) oraz wszelkie koszty związane z eksploatacją samochodu, leżą po stronie producenta bądź firmy udostępniającej auto.
Daimler czy BMW już traktują carsharing, jako istotne narzędzie marketingowe.
Projekt Car2Go Daimlera, z flotą składającą się wyłącznie z SmartforTwo już odniósł sukces w 11 największych miastach świata. Jego kampania opierała się na pokazaniu użytkownikom, jak efektywnie ta usługa potrafi dopasować się do ich stylu życia.
DriveNow BMW koncentruje się z kolei na reklamie i promocji, w której centrum znajduje się flota samochodów elektrycznych oraz ekonomiczne i ekologiczne zalety usługi. BMW zainwestowało także w aplikację mobilną, dzięki której parkowanie staje się łatwiejsze, a dzielenie się samochodem z innymi urasta do rangi jednego z najbardziej przyjemnych doświadczeń, jakie może nam zaoferować nowoczesne miasto.
Z analizy przeprowadzonej przez McCann Worldgroup wynika, że coraz więcej producentów samochodów szuka sposobu na przekonanie do siebie młodych ludzi. Jednocześnie na całym świecie spada sprzedaż aut właśnie w tej grupie wiekowej. Rozwiązaniem, które ma szanse zrewolucjonizować sposób myślenia o własnych 4 kółkach wśród pokolenia millenium jest właśnie carsharing.
Czy BMW i3 wystąpi w ofercie carsharing? Czas pokaże. |