Site icon Motocaina

Nowa generacja Subaru BRZ – pod maską 228 KM i wolnossący silnik typu bokser

Subaru BRZ

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"31476";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Na papierze nowa generacja Subaru BRZ wydaje się działać w duchu swojego poprzednika. Chociaż uzyskuje dodatkowe 23 KM mocy i 38 Nm momentu obrotowego dzięki nowemu 2,4-litrowemu silnikowi, prawie wszystko inne w arkuszu specyfikacji BRZ z 2022 roku wydaje się rosnąć dokładnie tam, gdzie skończył się model 2020.

Subaru udało się powstrzymać wzrost masy własnej BRZ. Model 2020 ważył 1269 kilogramów z manualną skrzynią biegów; w 2022 roku masa rośnie do zaledwie 1276 kilogramów. W praktyce oznacza to, że kierowca zyskuje więcej koni mechanicznych i większy moment obrotowy bez znacznego spadku masy, a Subaru nie musiało nawet uciekać się do bardziej złożonego silnika z turbodoładowaniem, aby to wszystko uzyskać.

Przeczytaj też: Subaru BRZ – posłuchaj, jak brzmi silnik nowej generacji!

Wykorzystując elementy konstrukcyjne Subaru Global Platform, podwozie zyskało sztywność dzięki wzmocnionemu systemowi mocowania podwozia, architekturze ramy pomocniczej i innym punktom połączeń. Sztywność przedniego zginania bocznego została zwiększona o 60 procent w modelu 2022, aby poprawić zwrotność i reakcję.

Konfiguracja zawieszenia BRZ 2022 również została zachowana (rozpórki z przodu; podwójne wahacze z tyłu), chociaż Subaru twierdzi, że podwozie zostało poddane gruntownym poprawkom.

Standardowymi oponami w modelu Premium pozostają te 17-calowe, podczas gdy w Limited będą one 18-calowe. Specyfikacje opon również pozostają takie same, z 215/45 R17 w wersji Premium i 215/40 R18 w wersji Limited. Subaru nie rozwinęło wyboru opon w swoim komunikacie prasowym, ale model pokazany na zdjęciach nosi zestaw Michelin Pilot Sport 4 we wspomnianej tutaj specyfikacji 18-calowej, więc spodziewamy się, że będzie to standard w Limited.

Wygląd zewnętrzny nowej generacji Subaru BRZ nie jest zbyt szalony, i znacznie nie odchodzi od tego z 2020 roku, co ma sens, biorąc pod uwagę, że podstawowa platforma i proporcje ewoluowały, tak aby pasować do tych samych wymiarów.

W rezultacie otrzymujemy świeże spojrzenie na istniejącą formułę. Widzimy tam małe 718, szczególnie w widoku z przodu 3/4, i pewne odległe rodzinne podobieństwo do coupe Lexus RC z tyłu.

Kabina zachowuje dość prosty styl i wyposażenie odchodzących BRZ, co też nam odpowiada.

Na polskich ulicach raczej nowej generacji Subaru BRZ nie zobaczymy. Jak pisałyśmy wcześniej, Subaru „nie planuje” wprowadzenia swojego BRZ drugiej generacji na rynek w Europie. Trochę szkoda, nie?

Co więcej, według brytyjskiego „Autocar”, który podał tę wiadomość, BRZ „będzie modelem dostępnym tylko w USA”. Oznaczałoby to, że nawet rodzimemu rynkowi Subaru w Japonii odmówiono by dostępu do lekkiego sportowego coupe, co wydaje się jednak mało prawdopodobne.

https://www.youtube.com/watch?v=TEphlYS2oXs

Przeczytaj też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!

Exit mobile version