Site icon Motocaina

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29958";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Prototyp został zaprojektowany na bazie osobowego Nissana Leaf, czyli pierwszego na świecie produkowanego seryjnie samochodu elektrycznego.

Oprócz zmian konstrukcyjnych, które umożliwiają jazdę po drogach pokrytych na przykład fragmentami gruzu, Re-Leaf jest wyposażony w odporne na działanie czynników atmosferycznych gniazda umieszczone w karoserii pojazdu, do których można podłączyć urządzenia zasilane napięciem 110-230 V. Źródłem zasilania jest akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności.

Nissan Re-leaf może wjechać na teren dotknięty klęską żywiołową, żeby zapewnić mobilne źródło zasilania podczas akcji usuwania jej skutków. Zintegrowany system zarządzania energią może być wykorzystywany do zasilania sprzętu medycznego, urządzeń radiokomunikacyjnych, oświetlenia i innego sprzętu wykorzystywanego podczas akcji ratowniczych.

 Jest to wprawdzie pojazd koncepcyjny, ale zastosowaną w nim technologię można już teraz wykorzystać w praktyce. W Japonii Nissany Leaf służą jako mobilne generatory prądu i środek transportu podczas usuwania skutków klęsk żywiołowych już od 2011 roku, a firma nawiązała współpracę z ponad 60 samorządami lokalnymi w celu wsparcia działań związanych z pomocą w przypadku katastrof.

Specyfikacja techniczna Nissana Re-Leaf

Model bazowy

Nissan Leaf Tekna

Opony

Opony terenowe BF Goodrich Baja, 225/65/17

Obręcze kół

Compomotive MO5 8” x 17”

Nadkola

Specjalne nadkola o szerokości 40 mm z kompozytu GRP

Prześwit

225 mm

Rozstaw osi
(przód/tył)

1830 mm / 1890 mm (zwiększony z 1740 mm / 1760 mm)

 

Wykorzystywany podczas akcji usuwania skutków klęsk żywiołowych Re-Leaf może zasilać jednocześnie wiele urządzeń. Poniżej przedstawiono pobór prądu przez przykładowe urządzenia o napięciu 230 V:

Po przywróceniu zasilania na danym obszarze akumulatory samochodów elektrycznych mogą zostać doładowane, a pojazdy mogą służyć jako zeroemisyjny środek transportu o zasięgu do 385 km (WLTP) na jednym ładowaniu w przypadku modelu Leaf e+.

Exit mobile version