Motocykl K-125M zakupił jego dziadek – astronom w 1954 roku i użytkował go ok. 4-5 lat. Od dziadka motocykl trafił do ojca Joonasa i był używany do wielu rodzinnych wycieczek. Jednak w związku z brakiem wolnego czasu i zmianą charakteru pracy, motocykl trafił na lata w kąt garażu.
Motocykl był restaurowany przez 2 lata w profesjonalnym zakładzie renowacji i dzięki pełnemu poświęceń poszukiwaniu części zamiennych jest oryginalny w 99%. Ojciec Joonasa był zachwycony, a dziadek niesamowicie zdumiony uczuciem, jakby cofnął się o 50 lat wstecz.
K-125 to motocykl produkowany po wojnie w zakładach zbrojeniowych w Kowrowie. W ZSRR podjęto wtedy decyzję o rozpoczęciu na dużą skalę produkcji motocykli w oparciu o wyposażenie i dokumentację niemiecką, pozyskaną w ramach reparacji wojennych. Motocykl posiadał jednocylindrowy dwusuwowy silnik i 3-stopniową skrzynię biegów. A w 1952 roku premierę miał ulepszony model K-125M z przednim teleskopowym widelcem amortyzowanym hydraulicznie i taki właśnie jest w rodzinie Joonasa.