NEFZ (Nowy Europejski Cykl Jazdy)
Ach pewnie zapytacie co to jest ten Nowy Europejski Cykl Jazdy? To najnowsza metodyka pomiaru paliwa dla samochodów osbowych.
Przebieg prędkości w czasie cyklu pomiarowego |
Fot. Milcar
|
Nowy Europejski Cykl Jazdy polega na pomiarze zużycia paliwa w określonych warunkach podczas trwającego 1180 s testu. Samochód pokonuje 1/3 czasu z prędkością ok. 50 km/h w symulowanych warunkach miejskich, wykonując kilka zatrzymań i startów. Następna część testu (1/3) odbywa się z prędkością ok. 90 km/h na najwyższym biegu., na którym też odbywa się końcowa część przy prędkości 120 km/h, symulująca jazdę autostradową. Przyznacie, że 90 km/h na najwyższym biegu to nie jest typowa jazda, tak samo jak 120 km/h na autostradzie. Ponadto istotną różnicą w stosunku do realnej jazdy jest to, że silnik jest nagrzany do temperatury pracy, a jazda testowa odbywa się w temperaturze otocznia 20-30° C, czyli w warunkach dosyć optymalnych dla obniżenia zużycia paliwa.
Najnowsze
-
Po czym poznać nieoznakowany radiowóz? Tak sprawdzisz, czy jedzie za tobą policja
Nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi walki z piratami drogowymi. Nie zwracają na siebie uwagi, a dzięki mocnym silnikom, dotrzymają kroku nawet kierowcom, którzy pomylili drogę publiczną z torem wyścigowym. Wprawne oko dostrzeże je jednak w gąszczu innych pojazdów. -
Pamiętasz o nowych zasadach policyjnej kontroli? Kara to nawet 30 tys. zł
-
Największa kontrola kierowców od lat. Podczas GPR wszyscy będą obserwowani
-
Kierowca Bolta za dużo grał w GTA. Chciał wjechać swoim Priusem na BMW?
-
Minister mówi wprost – trzeba zakazać jazdy samochodami w weekendy
Zostaw komentarz: