Site icon Motocaina

Narty carvingowe Audi

fot. Audi

Szef zespołu stylistów tych nart pracuje ze specami od narciarstwa z Head, aby niebawem produkować narty seryjnie. Mają być dostępne w sezonie zimowym 2011/2012.  Warstwa zewnętrzna z włókna węglowego pokrywa elementy z aluminium, tytanu i drewna. Całość waży 1550 gram i mierzy 170 centymetrów długości. Zaletą nart Audi ma być zwrotność, sztywność i niższa o 200 gram masa w porównaniu do konkurencyjnych modeli. 

Zastosowanie włókna węglowego pozwoliło zminimalizować skręcanie wzdłużne. Narty mają być wytrzymałe, z dobrym tłumieniem drgań.  

 

 

fot. Audi

– Włókno węglowe dzięki optymalnemu stosunkowi sztywności i wagi wykorzystywane jest w sporcie motorowym – w elementach, które muszą wytrzymywać duże obciążenia, a równocześnie powinny być lekkie – powiedział Dr Wolfgang Ullrich, szef Motorsport Audi AG. – W samochodach wyścigowych startujących w DTM i Le Mans, również w nowym R18, kabina kierowcy, tzw. monocoque, wykonana jest z włókna węglowego. Przy konstrukcji tych elementów z włókna węglowego wykorzystywane są te same obliczenia, co przy opracowaniu „Audi Carbon Ski concept – podkreśla Ullrich.

Audi od lat jest partnerem i sponsorem Niemieckiego Związku Narciarskiego i dlatego narty Audi to kolejny etap tej współpracy.

Exit mobile version