590 KM i 750 Nm – takimi liczbami może pochwalić się BMW M3, po przebyciu kuracji w warsztacie Ac Schnitzer. Przypomnijmy, że seryjne M3 Competition ma „tylko” 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego.
Modyfikacje silnika to nie wszystko. AC Schnitzer opublikował bardzo długą listę zmian, którym poddał BMW M3. Do samochodu trafił nowy układ wydechowy z czterema końcówkami w zderzaku, komplet sportowych amortyzatorów czy zestaw elementów aerodynamicznych zwiększających docisk auta do podłoża w sumie o 130 kilogramów (wartość zmierzona przy prędkości 200 km/h). Całości dopełniają kute, 20-calowe obręcze obute w opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu.
Jak szybko pojedzie najmocniejsze BMW M3 w historii? Niestety, AC Schnitzer nie informuje, jak modyfikacje wpływają na przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h, ani do jakiej najwyższej prędkości jest w stanie się rozpędzić. Ale wyścig o osiągi na papierze zdecydowanie wygrywa.