Site icon Motocaina

Najczęściej wybierane marki nowych aut w Polsce – podsumowanie 2022 roku

najchętniej wybierane marki

Spis treści

Jakie samochody były najchętniej wybierane przez klientów w 2022 roku? Marką, która zdobyła serca i portfele klientów w ubiegłym roku była Toyota, jednak ta informacja nie jest dla nikogo niczym nowym, kto choćby pobieżnie obserwuje rynek. Najczęściej wybierane marki oprócz Toyoty to Skoda i Kia. Japońska marka wysunęła się na pozycję lidera już w połowie roku, a później systematycznie zwiększała swoją przewagę nad konkurentami.

Najczęściej wybierane marki aut 2022 – podium

Na podium najlepiej sprzedawanych marek aut osobowych na rynku polskim w 2022 roku uplasowały się następujące marki (obok nazwy marki podajemy liczbę sprzedanych i zarejestrowanych aut oraz procentowy wzrost lub spadek w stosunku do roku 2021) – dane za IBRM Samar:

Jak widać z marek, które sprzedawały się najlepiej, tylko jedna może zaliczyć ubiegły rok do naprawdę udanych i jest to Kia, która jako jedyna z czołowych marek odnotowała wzrost sprzedaży w stosunku do 2021 roku. Toyota – choć jest liderem – odnotowała niewielki spadek. Powodów do zadowolenia nie ma też Skoda, która nie dość, że straciła pozycję lidera w 2020 roku, to jeszcze zamyka rok ze stratą ponad 6 procent w wielkości sprzedaży w stosunku do 2021 roku.

Najczęściej wybierane marki – pozycje z pierwszej dziesiątki

A co poza podium? Poniższe marki również znalazły drogę do portfeli i garaży Polaków:

Najczęściej wybierane marki aut 2022 – wyniki sumaryczne całego rynku

Gdy spojrzymy na dane globalnie, to rynek nowych aut w 2022 roku skurczył się o 6,03 proc. W 2021 roku Polacy kupili i zarejestrowali 446 681 nowych samochodów osobowych, podczas gdy w 2022 roku było to 419 765 aut.

Nieco lepiej wygląda rynek marek premium. Po pierwsze na koniec roku wykazuje wzrost na poziomie 3,5%. Wynik grudniowy w tym segmencie rynku był o niemal 20% lepszy niż rok wcześniej.

Exit mobile version