Podobne analizy w zeszłym roku przeprowadzili Amerykanie i jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez portal iSeeCars, 10 z 15 modeli samochodów, które amerykańscy kierowcy są skłonni najchętniej użytkować przez ponad 15 lat, zostały wyprodukowane przez Toyotę.
Cztery pochodzą ze stajni Hondy, a jeden to Subaru. Można wnioskować, że amerykańscy kierowcy najbardziej przywiązują się do japońskich samochodów. Polacy „długodystansowe relacje“ budują z autami z Niemiec – Oplami, Volkswagenami, Audi i BMW.
Polacy jednoznacznie opowiadają się za markami niemieckimi, jeśli chodzi o długie użytkowanie samochodów używanych. Dużą rolę gra tu ich niezawodność, dobry stosunek ceny do jakości i także wciąż żywe stereotypy. Niemieckie samochody są postrzegane jako te, które mogą służyć kierowcy długo i dobrze oraz są ekonomiczne.
Źródło: AAA Auto