Site icon Motocaina

Na polskim rynku jest coraz więcej samochodów używanych, których historii nie da się sprawdzić. Jakie modele dominują?

Na polskim rynku jest coraz więcej samochodów używanych, których historii nie da się sprawdzić. Jakie modele dominują?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"28739";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Najczęściej były to samochody w wieku około 17 lat, o przebiegu ponad 230 tysięcy kilometrów, które często nie spełniają aktualnych norm bezpieczeństwa i są po poważnych wypadkach. Z drugiej strony w ofertach sprzedaży było mniej niż 15 proc. samochodów poniżej piątego roku życia. Samochody w tym wieku można kupić taniej w komisach, a te powyżej dziesiątego roku życia są tańsze u osób prywatnych.

Podział według wieku aut używanych w ofertach sprzedaży na polskim rynku w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, to: 15 proc. aut do 5 lat, 20 proc. aut w wieku od 5 do 10 lat, 31 proc. aut pomiędzy 10 a 14 rokiem życia oraz 34 proc. aut starszych niż 15 lat. Wśród samochodów niemal nowych było tylko 19 proc. aut importowanych. Były to w większości modele samochodów z wyposażeniem niedostępnym w Polsce. Ponad 50 proc. samochodów w wieku powyżej 5 lat jest sprzedawanych osobom fizycznym poza komisami.

W przypadku samochodów poniżej 5 roku życia jest to mniej niż 19 proc. Jeśli chodzi o popularność samochodów w poszczególnych kategoriach wiekowych, ranking koresponduje również z popularnością samochodów w okresie ich największej świetności. Dlatego Opel Astra dominuje na pierwszym miejscu w wieku poniżej 15 lat, podczas gdy Audi A4 jest liderem w starszych samochodach.

Wśród marek Volkswagen prowadzi w trzech kategoriach, które Opel wyprzedził jedynie w kategorii samochodów od 10 do 14 lat. W przypadku Volkswagena, Opla czy Audi udział w całej ofercie rośnie wraz z wiekiem. Odwrotnie jest w przypadku Forda lub Skody, które, wręcz przeciwnie, procentowo maleją wraz z wiekiem.

Żródło: AAA Auto

Exit mobile version