Utworzenie nowego miejsca na mapie atrakcji w Poznaniu z historycznymi pojazdami było możliwe dzięki zaangażowaniu członków Automobilklubu Wielkopolski oraz Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, z których pochodzą zgromadzone w muzeum egzemplarze. Wyjątkowe pojazdy potrzebują szczególnego miejsca, dlatego z pomocą wyszła Grupa MTP, która jako gospodarz terenu udostępniła historyczny Pawilon 2, zwany wcześniej Halą Przemysłu Ciężkiego.
{{ image(34357) }}
Wystawa została podzielona na kilka stref tematycznych: zaczynając od początku masowej motoryzacji z linią produkcyjną Henry’ego Ford’a poprzez amerykańskie klasyki, wśród których wyjątkowym eksponatem jest 113-letni REO Gentelman’s Roadster aż po inne, wyjątkowe pojazdy z całego świata. W części muzeum dedykowanej naszym zachodnim sąsiadom zobaczymy podział motoryzacji na RFN i NRD, rozdzielonej murem berlińskim.
Perełkami w tej części są: Mercedes W108/280SE z 1971 roku, BMW E9 z 1973 roku czy DKW F-5 z 1936 roku oraz ciekawa kolekcja trabantów. Nie zabraknie oczywiście kultowych samochodów z czasów PRL-u, takich jak: Warszawy, Fiaty 125p, 126p, Tarpany czy Żuki. W otoczeniu trzepaka, campingu i innych przedmiotów z lat 60, 70 i 80-tych tworzą wyjątkowy klimat wystawy.
{{ image(34358) }}
Ostatnimi samochodami, które zostały sprowadzone do muzeum są Citroen B11(BN11)/ Sedan z 1952 roku, Citroen 2CV/Sedan z 1987 roku, a także Standard Flying 12 z dolnozaworowym silnikiem z 1939 roku. Pojazdy stanęły w strefie francuskiej, w której będzie można znaleźć również inne interesujące klasyki.