Nowy Juke wydoroślał, ale nie stracił wyrazistego charakteru swojego poprzednika. Dzięki nowoczesnej stylistyce wnętrza i nadwozia znów wyznacza nowy standard w segmencie miejskich crossoverów. Samochód łączy styl coupé z sylwetką małego SUV‑a.
Najnowszy Juke, mimo że jest całkowicie nową konstrukcją, zachował kultowe cechy poprzednika, w tym między innymi okrągłe przednie światła, po których jest natychmiast rozpoznawalny z przodu. Współczesnym akcentem jest natomiast kształt litery Y wpisany w reflektory, który harmonizuje z typowym dla Nissanów wlotem powietrza z motywem litery V.
19‑calowe koła podkreślają muskularną sylwetkę nowego Nissana Juke. Dach sprawiający wrażenie zawieszonego w powietrzu i ostre przetłoczenia na bocznych panelach dodają prestiżu estetyce nowego modelu. Gama 15 dwukolorowych zestawień pozwala tak skonfigurować nowego crossovera, by wyróżniał się kontrastującym lub zharmonizowanym połączeniem kolorów nadwozia, dachu i wnętrza. Nowy Juke zmienił się także w środku, zyskując więcej stylu, przestrzeni, a także wyższą jakość i szereg nowych technologii. Ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.
Zaprojektowane od nowa wnętrze jest bardziej eleganckie, komfortowe i wykończone wysokogatunkowymi materiałami. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe, jednobryłowe sportowe fotele z oparciem zintegrowanym z zagłówkiem mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara® lub skóry.
Przednie fotele nie tylko świetnie wyglądają i oferują wysoki komfort, ale także mają wbudowany innowacyjny system nagłośnienia Bose Personal Plus, który zapewnia wysoką jakość dźwięku w kabinie. Ustawienia systemu reguluje się na 8‑calowym wyświetlaczu multimedialnym, zapewniającym także łatwy dostęp do usług Nissan Connect.
Pod wyprofilowaną maską pracuje oszczędny i dynamiczny 3‑cylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1 litra jest lekka i kompaktowa, ale dzięki sprężarce charakteryzuje się elastycznością i zapewnia wiele przyjemności z jazdy. Silnik rozwija moc 117 KM i 180 Nm momentu obrotowego (z możliwością chwilowego zwiększenia tej wartości do 200 Nm). Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna, ale po raz pierwszy samochód można zamówić także z nowym dwusprzęgłowym automatem.
W porównaniu z silnikiem 1,6‑litrowym stosowanym w poprzednim modelu zużycie paliwa spadło do 5,9 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i 6,0 l/100 km w pojazdach z przekładnią DCT. Ograniczono także emisję CO2, która wynosi obecnie 135 g/km (WLTP) z przekładnią manualną i 138 g/km (WLTP) z DCT. Funkcja „D‑Mode” umożliwia płynne przełączanie się między trybami Standard, Eco i Sport. W każdym z nich charakterystyka samochodu zmienia się stosownie do warunków jazdy i nastroju kierowcy.