Nowa funkcja dostępna na platformie miejskiej mobilności Bolt podaje kluczowe informacje na temat statusu elektrycznych hulajnóg. Komunikaty głosowe są na te chwilę dostępne tylkko w języku angielskim. Dzięki nim użytkownik dowie się o rozpoczęciu i zakończeniu przejazdu (także w przypadku automatycznego zakończenia), o niskim poziomie naładowania akumulatora, zakończeniu przejazdu w związku z rozładowaniem akumulatora, czy wjeździe w obszar ograniczonej prędkości.
Przeczytaj też: Rządzący za nic mają bezpieczeństwo użytkowników hulajnóg? Zaskakująca zapowiedź ministra
Pierwsze testy nowej funkcji trwają w Tallinie. Testowane rozwiązanie to pierwszy krok w zupełnie nowym obszarze dbania o bezpieczeństwo osób korzystających z e-hulajnóg i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Valerii Romanov, Country Manager Bolt Rentals w Polsce, wyznał:
Nasz zespół inżynierów w Estonii nieustannie pracuje i testuje udoskonalenia w naszym własnym modelu elektrycznej hulajnogi. Naszym celem jest wprowadzanie nowych funkcji w zakresie bezpieczeństwa i jednoczesne pozostanie platformą, która oferuje najlepsze ceny. Bezpieczeństwo i intuicyjne rozwiązania zawsze były dla nas kluczowymi obszarami innowacji.
Przeczytaj też: Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
W obliczu pandemii koronawirusa popularność e-hulajnów wzrosła, środki transportu tego typu znacznie zyskały dzięki możliwości zachowania dystansu społecznego. W przyszłości mogą one przypominać o dezynfekcji rąk po przejeździe, utrudnieniach na drodze czy zmianie warunków pogodowych, wszystkich czynnikach, które mają wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Valerii Romanov dodaje:
W Bolt naszą misją jest jakościowa zmiana miejskiej mobilności. Tylko poprzez innowacje technologiczne i edukację będziemy je w stanie osiągnąć. Nowa funkcja to dowód na to, że poważnie traktujemy nasze zobowiązanie wobec użytkowników.