Co piąty właściciel motocykla w USA to kobieta i jest to spory wzrost, ponieważ 10 lat temu jedna kobieta przypadała na 10 właścicieli motocykli. Dane te sugerują, że już niedługo kobiety będą stanowić ¼ społeczności motocyklowej w tym państwie. Zmienił się też przekrój wiekowy kobiet, które najczęściej motocykle wybierają. Wcześniej w rankingu dominowały motocyklistki w wieku dojrzałym, teraz więcej jest młodych kobiet, które prowadzą motocykle (26%).
Badanie przeprowadzone w 2018 roku wykazało także, że kobiety wydają średnio 574 USD rocznie na swoje motocykle, a w tym: opony, rutynowe naprawy, konserwację, części zamienne i akcesoria oraz sprzęt modyfikujący. Mężczyźni wydają mniej, bo 497 USD.
Odnotowano znaczny wzrost sprzedaży motocykli na rynku wtórnym bezpośrednio kobietom oraz wiele nowych inicjatyw w tworzeniu odzieży i akcesoriów dedykowanych dla motocyklistek.
Motocykle zyskały też większą popularność i uznanie w kulturze amerykańskiej w ostatnich dziesięcioleciach, co znalazło odzwierciedlenie w ankiecie. Okazało się, że 66 procent właścicieli motocykli twierdzi, że ich rodzina i przyjaciele mają pozytywne nastawienie do motocykli i skuterów.
Źródło: https://www.mic.org