O tym dlaczego postanowiłyśmy zamontować ogrzewanie postojowe Webasto do redakcyjnego Renault przeczytasz tu.
Jak działa ogrzewanie postojowe?
Wodne ogrzewanie postojowe działa na zasadzie podobnej do centralnego ogrzewania – wytwarza ciepło pochodzące ze spalenia paliwa, które urządzenie pobiera z baku pojazdu.
Zainstalowany w samochodzie agregat spalinowy Webasto Thermo Top podłączany jest do systemu chłodniczego pojazdu. W czasie postoju, przy wyłączonym silniku, system ogrzewa płyn układu chłodzenia do około +70º C. Następnie za pomocą własnej, wbudowanej pompy obiegowej rozprowadza ciepły płyn po silniku ogrzewając jego elementy i ułatwiając rozruch w zimie, zwiększając tym samym jego żywotność (więcej zalet używania ogrzewania postojowego tutaj).
Ciepło z nagrzewnicy – po osiągnięciu temperatury płynu +30º C – przekazywane jest dalej, poprzez dmuchawę, do kabiny samochodu.
Wnętrze auta podgrzewane jest przy wykorzystaniu oryginalnej nagrzewnicy oraz kanałów rozprowadzenia powietrza. W efekcie otrzymujemy nagrzanie wnętrza oraz silnika pojazdu do normalnej temperatury pracy jeszcze przed jego uruchomieniem.