Mercedes pracuje nad nową platformą dla elektryków z gamy AMG
Karolina Chojnacka
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ (Stromverbrauch kombiniert (WLTP*): 23,9 - 21,5 kWh/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km); Exterieur: selenitgrau magno, AMG Night-Paket Exterieur, 53,3 cm (21“) AMG Leichtmetallräder im Kreuzspeichen-Design; Interieur: Leder Exklusiv Nappa spacegrau /schwarz. Gemäß WLTP. Technischen Angaben zu Verbrauch, Reichweite, Leistung, Drehmoment, Rekuperation, Laden sowie Fahrleistungen in dieser Tabelle sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der jeweils anwendbaren Zertifizierungsmethode ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte vom TÜV noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich.;Stromverbrauch kombiniert (WLTP*): 23,9 - 21,5 kWh/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ (combined electrical consumption (WLTP*): 23,9 - 21,5 kWh/100 km, combined CO2 emissions: 0 g/km); exterior: selenite grey magno, AMG night package, 53.3 cm (21-inch) AMG cross-spoke light-alloy wheels; interior: exclusive leather nappa space gey/black*. According to WLTP. Technical data concerning mileage, range, output, torque, recuperation and performance in this publication is provisional, and was calculated internally in accordance with the applicable certification method. Confirmed TÜV figures, EC type approval and conformity certification with official figures are not yet available. Differences between the stated figures and the official figures are possible.;Combined electrical consumption (WLTP*): 23,9 - 21,5 kWh/100 km, combined CO2 emissions: 0 g/km*
Pierwsze elektryczne samochody z logo AMG – AMG EQS 53 oraz AMG EQE 43 – już wyjechały na drogi. Mercedes ma jednak znacznie poważniejsze plany wobec sportowych elektryków.
Mercedes pracuje nad nową platformą, przeznaczoną tylko dla elektrycznych modeli z logo AMG. Informację tę potwierdził szef niemieckiej marki. Ola Kallenius zdradził, że jest ona opracowywania od podstaw. W produkcyjnym samochodzie powinniśmy zobaczyć ją pod koniec 2025 roku.
Mercedes „wyprzedał” wszystkie samochody elektryczne
Przy okazji szef Mercedesa zdradził, że problemy z łańcuchami dostaw i brak półprzewodników (z jakimi od dłuższego czasu borykają się producenci samochodów), sprawiły, że Mercedes „wyprzedał” wszystkie swoje samochody elektryczne:
Zainteresowanie naszą rodziną elektrycznych modeli jest tak ogromne, że robimy wszystko co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć naszym klientom ich samochody.