Design GLC Coupe definiują dynamiczne proporcje i eleganckie linie karoserii. Nie zabrakło też nawiązań do offroadu – jak choćby dominujący przedni pas, wyraziste przetłoczenia oraz standardowo montowane chromowane detale, m.in. osłony podwozia z przodu i z tyłu. Charakter coupé przejawia się w przysadzistej sylwetce z opadającą linią dachu i zaokrągloną tylną szybą. Z przodu szczególną uwagę zwraca wyraźnie wyprofilowana osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem – typowo dla modeli coupé przedzielona pojedynczą listwą, jak również mocno zaakcentowane wloty powietrza oraz nowy kształt oferowanych w standardzie reflektorów LED High Performance.
Nowością w odświeżonym GLC Coupe jest wnętrze w kolorze „szary magma”. Zupełnie nowa jest też wielofunkcyjna kierownica, dostępna w dwóch wersjach. Instrumenty do obsługi aktywnego asystenta odległości oraz panele dotykowe Touch Control do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym znamy już z innych nowości Mercedesa, podobnie jak wielofunkcyjny panel dotykowy na konsoli środkowej, który zastąpił obrotowy kontroler.
Zestaw wskaźników ma teraz postać 12,3-calowego ekranu, a system multimedialny dysponuje większym centralnym wyświetlaczem, i to dotykowym: zależnie od wersji jego przekątna wynosi 7 cali (rozdzielczość 960 x 540 pikseli) lub 10,25 cala (1920 x 720 pikseli). Oprócz tego najnowsza generacja systemu inforozrywki wyróżnia się intuicyjną logiką obsługi i rozbudowanymi możliwościami opcji sterowania. Jest ich aż pięć – sterowanie dotykowe za pośrednictwem centralnego wyświetlacza, obsługa za pomocą paneli dotykowych na wielofunkcyjnej kierownicy, korzystanie z panelu dotykowego na konsoli środkowej, sterowanie gestami dzięki opcjonalnemu asystentowi wnętrza oraz obsługa głosowa, aktywowana hasłem „Hej Mercedes”.
Opcjonalna kontrola komfortu Energizing „scala” różne systemy samochodu z zakresu komfortu, tworząc optymalną atmosferę podróżowania. Łączy ona funkcje nastrojowego oświetlenia i klimatyzacji oraz masażu, podgrzewania i wentylacji siedzeń, a do tego wykorzystuje ścieżkę dźwiękową. Inteligentny trener Energizing Coach korzysta z danych pojazdu i otoczenia, aby zarekomendować kierowcy jeden z programów – zależnie od sytuacji oraz preferencji użytkownika.
Lista systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wysiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego oraz wykrywania korka. Paleta nowości obejmuje też system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy w manewrowaniu z przyczepą. Wykorzystuje on czujniki w głowicy haka holowniczego i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta pomiędzy holującym samochodem a przyczepą. Zestaw kamer 360° zapewnia optymalną widoczność we wszystkich kierunkach i oferuje znacznie lepszą niż wcześniej jakość obrazu.
W chwili wprowadzenia na rynek Mercedes GLC Coupe będzie dostępny z nowymi silnikami, a w dalszej części roku do oferty dołączą kolejne jednostki. Wszystkie warianty wysokoprężne już teraz spełniają wymagania normy Euro 6d, która wchodzi w życie w 2020 r. Efekt ten osiągnięto dzięki wyizolowanej konfiguracji układu oczyszczania spalin, zamontowanego bezpośrednio na silniku. Składa się on z katalizatora oksydacyjnego (DOC), filtra cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (sDPF) oraz katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue. Uzupełnia go dodatkowy konwerter selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.
Silniki benzynowe są zelektryfikowane – współpracują z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną (EQ Boost). Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak boost („zastrzyk” momentu obrotowego przy przyspieszaniu) lub odzyskiwanie energii, odpowiada tu rozrusznikoalternator z napędem pasowym. Pozwala to na oszczędności paliwa zarezerwowane dotąd dla wysokonapięciowych układów hybrydowych.
Gama silnikowa nowego GLC Coupe w momencie debiutu składać się będzie z dwóch wersji benzynowych i trzech wysokoprężnych. Do wyboru otrzymamy GLC 200 (197 KM) i GLC 300 (258 KM) oraz GLC 200d (163 KM), GLC 220d (194 KM) i GLC 300d (245 KM). Wszystkie standardowo łączone są z napędem na wszystkie koła 4MATIC.