Masa własna modelu SLS AMG Coupé Black Series wynosi 1550 kilogramów, co przekłada się na stosunek mocy do masy równy 2,45 kg/KM. 6,2-litrowy silnik V8 generuje moc 631 KM przy 7400 obr./min i pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 3,6 sekundy. To czyni model SLS AMG Coupé Black Seriesnajmocniejszym produkowanym obecnie samochodem AMG z silnikiem spalinowym. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 315 km/h.
fot. Mercedes
|
Układ wydechowy AMG po raz pierwszy został wykonany z tytanu. Rezygnacja ze stali pozwoliła na ograniczenie masy własnej – przy wadze 17 kilogramów nowy wydech jest o około 13 kilogramów lżejszy od stosowanego dotychczas. Liczne elementy karoserii, takie jak pokrywa silnika, tylny panel za sportowymi fotelami AMG oraz kryjąca wał korbowy obudowa, łącząca silnik i przekładnię, są w całości wykonane z kompozytów – tworzyw sztucznych zbrojonych włóknem węglowym. Konstrukcja z kompozytów waży o połowę mniej od aluminiowej. Silnik i przekładnia zamontowane są w układzie transaxle – skrzynię biegów umieszczono przy tylnej osi, a za transfer siły napędowej odpowiada kompozytowy wał o masie 4,7 kilograma. Wiele części aluminiowej ramy przestrzennej także zastąpiono elementami z kompozytów. Wymiana konwencjonalnego akumulatora na litowo-jonowy pozwoliła zaoszczędzić 8 kilogramów.
fot. Mercedes
|
Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: C, S, S+ oraz M. Poza zmianą przełożeń na wyższych obrotach, zredukowano czas reakcji na polecenia kierowcy. Elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału z krótszym przełożeniem tylnej osi zastępuje blokadę mechaniczną, co ma gwarantować szczególnie dobrą przyczepność napędzanych kół w każdych warunkach. Podstawowa architektura zawieszenia modelu SLS AMG Coupé Black Series z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami przy wszystkich kołach pozostała niezmieniona, jednak w celu zwiększenia wydajności na torze modyfikacjom poddano większość jego elementów.
Tarcze hamulcowe o wymiarach 402 x 39 mm oraz 360 x 32 mm (odpowiednio, z przodu i z tyłu) zostały utwardzone w celu zwiększenia stabilności termicznej, a przy okazji są o około 40 proc. lżejsze od konwencjonalnych. W porównaniu do tradycyjnego, aluminiowo-stalowo układu hamulcowego, ten zastosowany w modelu SLS AMG Coupé Black Series jest o 16 kilogramów lżejszy.
fot. Mercedes
|
Nadkola poszerzone o 13 mm z przodu i o 26 mm z tyłu mieszczą sportowe ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 275/35 R 19 i 325/30 R 20.
Model SLS AMG Coupé Black Series można doposażyć w opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG, zawierający regulowane tylne skrzydło, wzorowane na tym z wersji GT3. Zastępuje ono seryjny spojler, rozsuwany automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h.
Dostępny na życzenie lakier AMG solar beam jest zarezerwowany wyłącznie dla modelu Black Series. Do wyboru jest także sześć innych odcieni nadwozia, włącznie z matowym designo magno alanite grey.
We wnętrzu do wyboru są dwie wersje kolorystyczne: Alcantara w kolorze czarnym lub czarnym i czerwonym. Metalowe oprawy otworów wentylacyjnych pokrywa lśniąca czerń, a deskę rozdzielczą – mieszanka skóry designo i Alcantary z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Sportowe fotele kubełkowe AMG zapewniają podparcie podczas dynamicznej jazdy, są też o 15 kilogramów lżejsze od standardowych.
fot. Mercedes
|
Jedną z opcji wyposażenia jest system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG. Składa się on z 1000-watowego wzmacniacza i 11 głośników. Procesor DSP pozwala wybrać tryb dźwięku studyjnego („Reference”) lub przestrzennego. Lista opcji obejmuje również m.in. obudowy lusterek, silnika i elementy wykończenia kabiny z włókna węglowego, system multimedialny AMG (zawiera: COMAND APS, AMG Performance Media oraz kamerę cofania), a także interfejs multimedialny.
Model SLS AMG Coupé Black Series zadebiutuje na rynku w czerwcu 2013 roku.