Site icon Motocaina

Mercedes-Benz EQV – pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29973";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Pojazd łączy wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. Ponadto EQV należy do ekosystemu elektromobilności, obejmującego inteligentną nawigację, która aktywnie zarządza zasięgiem, oraz usługami łącznościowymi. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 km kilometrów i szerokiemu spektrum zastosowań.

Akumulator w EQV jest zainstalowany pod podłogą, co oszczędza miejsce, chroni baterię przed uszkodzeniami i ma korzystny wpływ na środek ciężkości pojazdu. Liczne konfiguracje ustawień foteli sprawiają, że pojazd może przewieźć nawet osiem osób oraz oferuje spory i ustawny bagażnik do 1410 litrów.

Silnik elektryczny ma szczytową moc 204 KM i stałą 95 KM. Dostępne jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z automatyczną kontrolą poziomu. W razie potrzeby system może zwiększyć prześwit, a także obniżyć go przy wyższych prędkościach, zmniejszając w ten sposób opór powietrza, co ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym zasięg.

Wszystkimi wskaźnikami i ustawieniami właściwymi dla EQ użytkownik steruje poprzez 10,25-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z menu MBUX EQ. Dzięki Elektrycznej Inteligencji można na przykład aktywować zdalne ustawienie żądanej temperatury wnętrza przed podróżą, regulować ustawienia ładowania i obsługiwać nawigację oraz funkcje Mercedes me Charge.

EQV jest standardowo dostępny z możliwością wyboru ładowania prądem zmiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, a także prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW. Funkcja szybkiego ładowania oznacza, że ​​np. taksówkarze i kierowcy obsługujący trasy z hoteli na lotniska mogą często ładować baterie między kursami lub w trakcie przygotowywania pojazdu, nie tracąc czasu. Możliwe jest również zdefiniowanie stanu zużycia energii, przy którym EQV zaleca następne doładowanie, lub zasięgu, jaki ma pozostać po przybyciu do celu.

Odzyskiwanie energii podczas hamowania i wytracania prędkości (rekuperacja) zapewnia zoptymalizowaną i wydajną jazdę. Intensywność rekuperacji można ustawić indywidualnie za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. Kierowcy mają do wyboru pięć poziomów rekuperacji:

Istnieją również cztery programy jazdy, które umożliwiają wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem:

Exit mobile version