Mercedes-Benz C 300 e – cena w Polsce. Ile przejedzie „na prądzie”?
Karolina Chojnacka
Mercedes-Benz C 300 e (Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP): 0,8-0,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP): 17-13 g/km; Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP): 23,3-20,8 kWh/100 km); designo selenitgrau magno; Leder Nappa sienabraun/schwarz; AMG Line + Nightpaket; Komfortfahrwerk; DC-Laden;(Kraftstoffverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP): 0,8-0,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert, gewichtet (WLTP): 17-13 g/km; Stromverbrauch kombiniert, gewichtet (WLTP): 23,3-20,8 kWh/100 km)*
Mercedes-Benz C 300 e (combined fuel consumption weighted (WLTP): 0.8-0.6 l/100 km; combined CO2 emissions weighted (WLTP): 17-13 g/km; combined energy consumption weighted (WLTP): 23.3-20.8 kWh/100 km); designo selenite grey magno ; Nappa leather sienna brown/black; AMG Line + Nightpaket; Comfort suspension; DC charging;(combined fuel consumption weighted (WLTP): 0.8-0.6 l/100 km; combined CO2 emissions weighted (WLTP): 17-13 g/km; combined energy consumption weighted (WLTP): 23.3-20.8 kWh/100 km)*
W C 300 e hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu ultranowoczesnego 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254 oraz jednostki elektrycznej o mocy 129 KM. W trybie elektrycznym Mercedes może przejechać ponad 100 kilometrów.
Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW. Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy to trybu Sport). Na przykład w trybie D – samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”: po zdjęciu nogi z gazu zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego może okazać się niepotrzebne.