McLaren Elva to najnowszy model z serii Ultimate. Jest kolejnym po McLarenie P1TM, McLarenie Senna oraz Speedtailu McLarenem mającym dostarczyć unikalnych doświadczeń z jazdy – w tym wypadku najczystszych, bo przyjemności jazdy bez szyb i dachu.
Bez szyby? Otóż nie… McLaren ogłosił, że właśnie rusza produkcja ultra ekskluzywnej wersji roadstera z przednią szybą! Pierwsze egzemplarze McLarena Elva z przednią szybą trafią do klientów pod koniec tego roku, po spersonalizowaniu przez specjalny dział McLaren Special Operations.
McLaren Elva – wersja z przednią szybą
McLaren Elva bez przedniej szyby jest najlżejszym samochodem drogowym McLarena w historii (waży zaledwie 1149 kilogramów na sucho), a wersja z przednią szybą ma być tylko o 20 kilogramów cięższa, nawet po włączeniu elektronicznie zsynchronizowanych wycieraczek z czujnikiem deszczu, spryskiwaczy i osłon przeciwsłonecznych, oraz oczywiście podgrzewanej przedniej szyby w obramowaniu z włókna węglowego. Usunięto aktywny system zarządzania powietrzem (AAMS), ponieważ nie odgrywa on żadnej roli w samochodzie z przednią szybą.
McLaren Elva – wyjątkowe osiągi
Zapierające dech w piersiach osiągi McLarena Elva pochodzą z podwójnie doładowanego, 4-litrowego silnik V8, osiągając zawrotne 815 KM i 800 Nm. Od 0 do 100 km/h roadster rozpędza się w mniej niż 3 sekundy, 0-200 km/h szybciej niż McLaren Senna – jedynie w 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna – około 300 km/h.
Czy przednia szyba sprawi, że osiągi te będą mniej imponujące? McLaren twierdzi, że nie, ale pełne dane techniczne i dane dotyczące wydajności Elvy z przednią szybą oczekują na ostateczną weryfikację. Brytyjski producent jest jednak pewien, że przednia szyba, która jest stałym elementem wyposażenia, zapewni lepszą ochronę przed żywiołami, ale w żaden sposób nie zmniejszy poziomu emocji i radości z jazdy.
McLaren Elva to wyjątkowy samochód, który powstanie w liczbie nie większej niż 149 egzemplarzy. Przednia szyba z pewnością uczyni ten limitowany roadster jeszcze bardziej wyjątkowym.