Mazda 2 Hybrid to pierwszy samochód oferowany przez japońską firmę w Europie, w którym zastosowano w pełni hybrydowy układ napędowy.
Pod maską Mazdy 2 Hybrid znajdziemy trzycylindrową jednostkę benzynową 1.5 o mocy 93 KM i współpracujący z nią silnik elektryczny generujący 59 kW. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 116 KM. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 9,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z cyklem WLTP oscyluje natomiast w granicach 3,8–4 litrów na 100 km.
Mazda 2 Hybrid nie wymaga podłączania do zewnętrznych ładowarek – poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem. Dzięki temu po uruchomieniu samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, aby umożliwić cichą jazdę w trybie elektrycznym.
Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris w przebraniu
Hybrydowa odsłona Mazdy 2 to efekt współpracy pomiędzy Mazdą i Toyotą. W rzeczywistości to po prostu model Yaris, ale oferowany z logo Mazdy. Dlatego też samochód zachowuje wymiary miejskiej Toyoty, w tym rozstaw osi wynoszący 2560 mm, a także pojemność bagażnika 286 l.
Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile oraz Mazda 2 Hybrid Select. Co ciekawe, hybrydowe wydanie na bazie Yarisa, będzie oferowane równolegle z obecną, w pełni spalinową generacją Mazdy 2.
Sukces rynkowy Mazdy 2 Hybrid będzie zależeć głównie od cen, a te wciąż pozostają nieznane. Więcej szczegółów powinniśmy poznać w styczniu.