Site icon Motocaina

Maserati Grecale – włoski konkurent Porsche Macan. SUV ma odmienić przyszłość marki

Maserati Grecale

Maserati ma długą praktykę w nazywaniu swoich samochodów na cześć najsłynniejszych wiatrów świata. Wszystko zaczęło się w 1963 roku, od modelu Mistral. Następnie zadebiutowały Ghibli, Bora i Khamsin, a w 2016 roku do tego grona dołączyło Levante – pierwszy SUV spod znaku trójzębu. Teraz na horyzoncie pojawia się kolejny powiew świeżości – Grecale.

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Maserati Grecale, mające konkurować między innymi z Porsche Macan, oferuje kierowcom szeroką gamę jednostek napędowych, w tym konwencjonalny silnik spalinowy i system hybrydowy. Za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.

W chwili debiutu SUV-a na rynek trafią trzy wersje:

Silnik wersji Trofeo ma system dezaktywacji cylindrów, wyłączający całą jedną stronę dla zmniejszenia zużycia paliwa podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Wersja Trofeo od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,8 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 285 km/h.

Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100% elektryczna wersja w technice 400V, co ma zapewnić odpowiednio duży zasięg i szybkie ładowanie.

Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca spora, nisko umieszczona osłona chłodnicy. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i wpisują się w trapezoidalny kształt.

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Maserati Grecale bazuje na tej samej płycie podłogowej co Alfa Romeo Stelvio. SUV w wersji GT ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi). Bagażnik ma570 litrów w wersji Trofeo oraz 535 litrów w wariantach hybrydowych GT i Modena (to ze względu na obecność akumulatora pod podłogą bagażnika).

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Wewnątrz Grecale wzrok przykuwa tradycyjnym dla Maserati zegarkiem, po raz pierwszy w wersji cyfrowej. A dzięki sterowaniu głosowemu zegarek może mienić się w prawdziwego konsjerża w samochodzie.

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Wszystkie instrumenty zostały zredukowane do paneli dotykowych. Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń. Za zarządzanie funkcjami odpowiadają system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Inżynierowie z Laboratorium Innowacji Maserati w Modenie bezpośrednio współpracowali z włoskim artystą Dardustem nad zaprojektowaniem dźwięku w samochodzie. Ich wspólny wysiłek, rezultat transferu technologii w dziedzinie projektowania brzmienia, pozwolił stworzyć niepowtarzalne komunikaty dźwiękowe, które będą towarzyszyć użytkownikowi Grecale. Nagłośnienie Sonus faber – standardowy na poziomie wyposażenia Premium – liczy 14 głośników, a na żądanie, na poziomie High Premium, ma 21 głośników.

Maserati Grecale, fot. materiały prasowe / Maserati

Maserati Grecale wyposażono w system Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), oferujący 360-stopniową kontrolę nad samochodem. Kierowca ma do wyboru kilka zróżnicowanych trybów jazdy: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (tylko Trofeo) oraz OFF-ROAD.

Exit mobile version