Site icon Motocaina

Manhart RQ 900 – tuning rodem z piekła za… 1,3 mln złotych?

Manhart RQ 900 - tuning rodem z piekła.

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"26242";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Audi RS Q8 w seryjnej odmianie dysponuje ogromną mocą – to aż 600 KM. Takie parametry silnika oraz konstrukcja pojazdu umożliwiły pobicie rekordu (w swojej klasie) na torze Nürburgring. RS nie tylko pobił wynik ówczesnego rekordzisty, czyli Mercedesa-AMG GLC 63 S, ale także znacznie zbliżył się do osiągnięć takich super samochodów jak Ferrari 599 GTB czy Nissan GT-R. 

Seryjny model pod maską ma silnik V8 o pojemności 4 litrów w technologii mild hybrid. Ogromna moc i 800 Nm momentu obrotowego sprawiają, że sprint do setki zajmuje temu kolosowi jedynie 3,8 sekundy, a licznik zatrzymuje się dopiero na 320 km/h. Jak na tak potężny i ciężki samochód są to naprawdę imponujące wyniki. 

Manhart zmodyfikował zarówno tę jednostkę, jak i turbosprężarki. Silnik RQ 900 oferuje teraz 900 KM i gigantyczny moment obrotowy 1080 Nm. Ależ on musi mieć przyspieszenie! Możemy się tego tylko domyślać, bo tuner nie podaje oficjalnych informacji na ten temat. W RQ 900 przeprojektowano także skrzynię biegów i zamontowano układ wydechowy z trybem cichej pracy. Zawieszenie zostało obniżone o 3 cm.

Solidne zderzaki, nakładki na nadkola, nietypowe, 23-calowe felgi oraz wspomniane, obniżone zawieszenie – taki pakiet tuningowy Manharta wygląda niezwykle agresywnie. We wnętrzu wykorzystano takie materiały jak skórę i alkantarę oraz zastosowano designerskie, złote akcenty, między innymi na kierownicy i kokpicie. 

Ile kosztuje ten samochód? 280 tysięcy euro. RQ 900 to wersja limitowana – powstanie tylko 10 takich sztuk. Cena po modyfikacjach Manharta z bazowych 625 tys. złotych za RS Q8 wzrasta do blisko 1,3 mln złotych.

Jak sądzicie, znajdą się chętni na takiego 900-konnego potwora?

Exit mobile version