Site icon Motocaina

Lynk & Co 01 – SUV, który podbije świat?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"12937";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Podczas wczorajszej konferencji marka Lynk & Co zaprezentowała swój pierwszy model o nazwie 01. W ciągu pięciu następnych lat producent pokaże jeszcze trzy samochody o nadwoziach typu sedan, hatchback i crossover.

Wszystkie samochody będzie łączyć jedna, wspólna cecha – integracja z siecią. Producent zamierza udostępnić technologię dla programistów, którzy będą mogli tworzyć aplikacje poszerzające funkcjonalność samochodu. Do projektu włączył się już Microsoft oraz Alibaba Group. Interfejs przygotowany przez producenta dopuszcza również możliwość komunikacji pomiędzy samochodami.

SUV o nazwie 01 skrywa pod maską technologie od Volvo. Samochód zbudowano na płycie podłogowej CMA, którą wykorzystano do budowy takich modeli jak V40, S40 oraz XC40. Konstrukcja będzie wykorzystywana do budowy kolejnych modeli spod znaku Lynk & Co. Auto nie jest zbyt duże – długość 4,53 m, szerokość 1,85 m, a wysokość 1,65 m. Będzie zatem konkurował z takimi modelami jak Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX czy Toyota C-HR. Stylistyka 01 jest dość oryginalna, ale wytrawne oko zauważy podobieństwo do modeli Porsche.

Pod maską chińskiego SUV-a będą pracować silniki stworzone przez Volvo. Pojawi się tam jednostka trzycylindrowa o pojemności 1,5 litra, ale również większa 2-litrowa zbudowana z czterech cylindrów ułożonych rzędowo. W standardzie napęd będzie przekazywany na przednią oś, ale za dopłatą będzie można zamówić napęd na cztery koła. Wszystkie modele tej marki będą dostępne w wersji hybrydowej plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka). W przyszłości producent wprowadzi napęd w pełni elektryczny.

Lynk & Co 01 będzie dostępny w regularnej sprzedaży, ale również w leasingu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia na określony czas przy wykorzystaniu platformy internetowej. Firma zamierza wprowadzić model sprzedażowy na wzór Tesli, bez tradycyjnych salonów, oparty w głównej mierze na punktach sprzedaży.

Auto trafi w przyszłym roku do Chin, a w Europie pojawi się w 2018 roku. Następnym krokiem będzie rynek amerykański. Producent nie ujawnił jeszcze cen tego modelu.

 

Exit mobile version