Site icon Motocaina

Lotus Eletre – pierwszy elektryczny Lotus. To połączenie SUV-a z supersamochodem

Lotus Eletre

Lotus dołączył do grona takich producentów jak Bentley, Aston Martin oraz Ferrari i zaprezentował swojego pierwszego, usportowionego SUV-a. Brytyjski producent poszedł jednak o krok dalej niż konkurencja. Lotus Eletre jest pierwszym pięciodrzwiowym modelem w historii marki, a także pierwszym samochodem elektrycznym z Norfolk.

Lotus Eletre, fot. materiały prasowe / Lotus

Lotus Eletre ma łączyć w sobie cechy pojazdu rodzinnego i supersamochodu o gigantycznych osiągach. Dzięki nisko osadzonej konstrukcji SUV ma charakteryzować się zwinnością i lekkością w prowadzeniu. Samochód powstał na zupełnie nowej platformie EPA (Electric Premium Architecture), którą można łatwo dostosowywać do rozmiarów akumulatorów, silników, układów komponentów i inteligentnych technologii w samochodach elektrycznych.

Lotus Eletre – układ napędowy, zasięg, ładowanie

Lotusa Eletre napędzają dwa silniki elektryczne, których łączna moc została oszacowana na około 600 KM. Elektryczny SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Samochód wyposażono w akumulator o o pojemności 100 kWh, co powinno pozwolić na przejechanie około 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Sam proces ładowania ma trwać wyjątkowo krótko, dzięki 800-woltowej instalacji elektrycznej i maksymalnej obsługiwanej mocy 350 kW.

Lotus Eletre, fot. materiały prasowe / Lotus

Lotus Eletre – ogromne nadwozie, minimalistyczna stylistyka

Ważące ponad 2,2 tony nadwozie jest ładne, ale niezbyt oryginalne. Przód samochodu nawiązuje do modelu Emira, a listwa świetlna łącząca tylne błotniki zdecydowanie może się podobać. Jednak nie ma co ukrywać, Lotus Eletre na pierwszy rzut oka przypomina trochę auta Lamborghini.

Lotus Eletre, fot. materiały prasowe / Lotus

Wnętrze SUV-a niemal w całości zostało wykończone Alcantarą. Uwagę zwraca minimalistyczna stylistyka deski rozdzielczej z rzucającym się w oczy pasem świetlnym i ogromnym centralnym ekranem, o przekątnej 15,1 cala. Brytyjski producent zapewnia, że w kabinie znajduje się dużo praktycznych schowków, a konsola środkowa zawiera dodatkową półkę z możliwością bezprzewodowego ładowania smartfonów.

Lotus Eletre, fot. materiały prasowe / Lotus

Samochód pełen jest nowoczesnych technologii, wśród których warto wymienić liczne czujniki LiDAR, rozmieszczone na dachu, po bokach i nad szybami. Zamiast klasycznych lusterek bocznych, Lotus Eletre ma kamery. Brytyjski producent chwali się mocno rozwiniętymi możliwościami autonomicznej jazdy, a także licznymi cyfrowymi systemami bezpieczeństwa.

Lotus Eletre, fot. materiały prasowe / Lotus

Pierwsze dostawy Lotusa Eletre zaplanowano na 2023 roku. Cena SUV-a na razie pozostaje tajemnicą.

Exit mobile version