Funkcjonariusze kłodzkiego oddziału wrocławskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali samochód dostawczy przewożący elementy konstrukcyjne budynku. Kierowca jechał z Lubinia do Kłodzka. Według ITD ilość towaru na skrzyni ładunkowej sugerowała, że samochód jest mocno przeciążony. Zdjęcia zdają się temu przeczyć – pojazd rzeczywiście przewoził sporo, ale sam też był wyjątkowo duży jak na dostawczaka.
Sześciokrotnie przekroczył ładowność! Nie zgadniesz czym
Przeczucia inspektorów potwierdziła jednak kontrola na wadze. Samochód ważył niemal dwa razy więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita, bo aż 6,7 tony. Wynik kontroli pokazał, że aby przewieźć transportowany ładunek zgodnie z przepisami, kierowca musiałby zrobić cztery kursy. W tym przypadku wziął wszystko „na raz”. Wynika z tego, że tak duży pojazd miał DMC na poziomie najwyżej 3,5 t! Jak to możliwe? I jak to możliwe, że czterokrotnie przekroczono jego ładowność, a i tak swobodnie jechał? Chyba nie ma w tym jednak niczego dziwnego, ponieważ inspektorzy ograniczyli się do nałożenia mandatu na kierowcę i nakazania mu rozładowania nadmiaru towaru.
Co drugi dostawczak jeździ przeładowany? Niepokojące wyniki kontroli
Podobną, choć nie tak spektakularną przygodę, mieli inspektorzy ze Szczecina, patrolujący krajową dziesiątkę. W okolicach miejscowości Dołuje zauważyli samochód, z którego niezabezpieczonej ładowni wysypywały się odpady z marchwi. Dostawczaka skierowano na punkt kontrolny, aby go również zważyć. Bus przeładowany był o prawie tonę. Za nieprawidłowe niezabezpieczenie ładunku oraz przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, kierowca został ukarany dwoma mandatami karnymi.