Firma pracuje nad infrastrukturą ładowania wysokiej wydajności dla pasażerskich i ciężkich pojazdów z napędem elektrycznym. Czas ładowania pojazdu z rozwijanej w centrum badawczym Ekoenergetyki stacji o mocy startowej 750 kW wyniesie odpowiednio 1 minutę i 7 minut (przy zakładanym zużyciu energii 20 kWh/100 km i 90 kWh/100 km). Oznacza to, że do przejechania 400 km w przypadku LDEV wystarczą 4 minuty ładowania. W przypadku HDEV to jedynie niecałe pół godziny, czyli czas przewidziany na wymaganą przepisami przerwę w pracy kierowcy.
Zobacz: Ładowanie samochodów elektrycznych wejdzie na nowy poziom? Volkswagen ujawnił prototyp robota
W pierwszej kolejności Ekoenergetyka wdroży swoje rozwiązania w Niemczech i Polsce. Wspólnie z partnerami do końca 2023 roku uruchomi testowe instalacje, które zostaną zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu oraz w kilku aglomeracjach, z myślą m.in. o pojazdach użytkowych i służbach miejskich. Tym samym Ekoenergetyka przyczyni się – jak w przypadku transportu publicznego – do przyśpieszenia eRewolucji w europejskich miastach. Inżynierowie firmy w Centrum Nowoczesnych Technologii w Transporcie Elektrycznym rozwijają technologie w zakresie energoelektroniki, konstrukcji mechanicznych oraz optymalizacji urządzeń.
Czytaj także: Elektryczne ciężarówki? Volvo Trucks twierdzi, że to ma sens
W nowym projekcie wykorzystują bogate doświadczenia z projektowania i wdrożeń dla europejskich liderów emobility oraz unikalne know-how wykorzystane podczas uruchomienia jednego z pierwszych w Europie i pierwszego w Polsce hubu ładowania – wielostanowiskowej stacji szybkiego ładowania Ekoen. Działający od ponad roku, dzięki rozwiązaniom Ekoenergetyki, hub jest otwarty 24/7 i pozwala na szybkie, niewymagające uwierzytelnienia ładowanie EVs.