Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka szlaku Via Carpatia.
W ramach inwestycji w ciągu drogi ekspresowej S19 od granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego ma powstać 13,7 kilometrów nowej drogi ekspresowej łączącej granice województw z końcem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Ta obecnie jest w większości drogą jednojezdniową, lecz na odcinku 6,2 kilometrów zyska dodatkowo drugą jezdnię.
Przebudowane zostaną też łącznice węzłów Międzyrzec Podlaski Północ oraz Międzyrzec Podlaski Południe. Z kolei węzeł Łukowisko, komunikujący ten odcinek szlaku Via Carpatia z autostradą A2, powstanie w ramach realizacji jednego z odcinków autostrady.
W ramach inwestycji powstanie sześć obiektów inżynierskich, w tym przejście dla dużych zwierząt i wiadukt nad linią kolejową. Zaprojektowane i wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Halasy i MOP Tuliłów), drogi dojazdowe i lokalne. Istniejąca obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej.
100 km „północnej” S19 w woj. lubelskim
Opisywany odcinek będzie jednym z sześciu od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina. Podpisana umowa jest drugą w kolejności po wcześniejszej dotyczącej fragmentu Lubartów -Lublin. Cztery pozostałe odcinki są w trakcie postępowania przetargowego.
- gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego – Międzyrzec Podlaski (podpisana umowa na realizację)
- Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (trwa przetarg)
- Radzyń Podlaski – Kock (trwa przetarg)
- obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) (wybrana najkorzystniejsza oferta),
- Kock – Lubartów (wybrana najkorzystniejsza oferta)
- Lubartów – Lublin (podpisana umowa na realizację, trwa opracowywanie projektu budowlanego i materiałów do ZRID)
Docelowo droga S19 od granicy województw do Lublina ma liczyć blisko 100 kilometrów w dwujezdniowym standardzie drogi ekspresowej.