Site icon Motocaina

Škoda Octavia w wersji e-TEC z technologią miękkiej hybrydy już dostępna na polskim rynku

Škoda Octavia w wersji e-TEC z technologią miękkiej hybrydy

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29634";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Škoda Octavia e-TEC odzyskuje energię podczas hamowania, następnie gromadzi ją w akumulatorze i wykorzystuje do wsparcia silnika spalinowego. System ten umożliwia dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm oraz pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Dzięki temu Octavia e-TEC staje się jeszcze bardziej efektywna, a to bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i zwiększa też komfort jazdy.

Octavia e-TEC wykorzystuje maszynę elektryczną o napięciu 48 V z napędem pasowym, która pełni funkcję rozrusznika i generatora, a także akumulator litowo-jonowy. Rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Przeczytaj też: Test Skoda Octavia Joy TDI 150 4×4 – Królowa Octavia

Škoda Octavia e-TEC dostępna jest obecnie z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG.

Model występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają dostępne w standardzie między innymi: czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT, asystent pasa ruchu LANE ASSIST oraz kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST. Ponadto w standardzie OCTAVIA e-TEC oferuje przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER, a także czujnik zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.

Przeczytaj też: Pierwsza jazda Skoda Octavia 1.0 TSI – trzycylindrowy mocarz

Cena Škody Octavia e-TEC z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG wynosi 96 700 złotych.

Pod koniec roku na polskim rynku pojawi się również Škoda Octavia e-TEC w wersji z silnikiem 1.5 TSI oraz automatyczną skrzynią biegów DSG.

Exit mobile version