Site icon Motocaina

Kobiety wiedzą, jak kupować auto

Zgodnie z niedawno przeprowadzonymi badaniami, mężczyźni mają tendencję do opierania się na tym, co sądzą, że wiedzą i na tym, co w ich własnej opinii wiedzieć powinni, ponieważ tego się od nich oczekuje. Kobiety nie mają takich problemów. Zadają wszelkie pytania, jakie się im nasuną, i to nawet wówczas, gdy mają poczucie, że znają odpowiedź.

Kobiety mają również przewagę nad mężczyznami w kwestiach emocjonalnych. Perspektywa kupna samochodu dostarcza panom adrenalinowego kopa, przez co dają się porwać entuzjazmowi. Panie są jednak bardziej pragmatyczne i poprzedzają decyzję o zakupie auta starannym researchem.

fot. materiały prasowe

Przedstawiciele obu płci różnią się też w oczekiwaniach względem samochodu. Zgodnie z analizą LeaseTrader.com, 95% kobiet stawia na pierwszym miejscu kwestie bezpieczeństwa, a w przypadku kupna samochodu używanego – historię ewentualnych wypadków. Mężczyźni natomiast koncentrują się na właściwościach jezdnych (83%) i właściwościach silnika (75%), na trzecim miejscu stawiając wygląd (74%). Estetyka auta ma wiodące znaczenie tylko dla 46% kobiet. Pragmatyczność pań ujawnia się jeszcze w innym aspekcie – 67% z nich zleca przegląd techniczny auta przed zakupem (dla porównania, to samo robi 55% mężczyzn).

Jeszcze do niedawna wiele kobiet skarżyło się na to, że są ignorowane bądź zawstydzane przez sprzedawców, donosi portal Women-Drivers.com. To się jednak znacząco zmieniło wraz z ekspansją internetu. Kobiety są obecnie bardzo świadomymi i wyedukowanymi klientami. Poświęcają dużo czasu na kompletowanie wiedzy przez zakupem samochodu i nie obawiają się wymagać maksimum uwagi.

 

Źródło: Market Watch

Exit mobile version