Site icon Motocaina

Kobiety częściej znajdują „pod choinką” samochód

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"13338";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Według raportu „Komfort jazdy II”, prawie co czwarty Polak kupił sam, bądź zna osobę, która zdecydowała się na zakup auta w ramach prezentu dla bliskiej osoby. Częściej na tak wyjątkowy gest decydują się jednak mężczyźni. W przypadku kobiet, to 43 proc. z nich deklaruje, że mogłaby sprezentować samochód swojemu mężowi bądź partnerowi. Jeśli chodzi o mężczyzn, to odsetek ten jest znacznie większy. Prawie 60 proc. z nich chciałoby kupić auto swojej drugiej połówce.

W drugiej kolejności, Polacy najchętniej kupiliby samochód swoim dzieciom. Sami rodzice mają już nieco mniej szans na znalezienie auta „pod choinką”. Niewielki też odsetek, bo tylko 4 proc. respondentów deklaruje, że „cztery kółka” mogliby sprezentować osobie spoza rodziny, np.  przyjacielowi.

Zakup samochodu dla bliskiej osoby z pewnością powinien być przemyślaną decyzją. W szczególności w okresie przedświątecznym, kiedy to jesteśmy bardziej podatni na wszelkiego rodzaju chwyty marketingowe. W pierwszej kolejności należy rozważyć, czy ma to być nowe czy używane auto. W przypadku zakupu prosto z salonu, powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że możemy zdecydować praktycznie o każdym elemencie wyposażenia takiego samochodu. Jak wynika z badania „Komfort jazdy II”, Polacy nie są jeszcze przyzwyczajeni do pytania sprzedawców o wszystkie dostępne na rynku opcje.

Polscy kierowcy przy zakupie nowego auta najczęściej zwracają uwagę na możliwość posiadania klimatyzacji. Połowę mniej respondentów pyta sprzedawcę o wyposażenie samochodu w kamerę cofania oraz podgrzewanie foteli (odpowiednio 22 proc. i 21 proc.). Co istotne, prawie 10 proc. badanych w ogóle nie zadaje pytania o dodatkowe opcje wyposażenia wnętrza samochodowego.

Źródło: Kongsberg Automotive Pruszków.

Exit mobile version