Site icon Motocaina

Kobiecy, duży Fiat wyjechał na drogi

O konkursie Shell’a i wygranej projektantki Fiata 125p pisałyśmy wcześniej tu.
Uczestnicy konkursu Shell Autokrata Tuning Show II  mieli możliwość wirtualnej realizacji swoich marzeń związanych z tuningiem. Przy wykorzystaniu mechanizmów dostępnych w internetowym garażu, należało stworzyć unikatowy samochód.  Interaktywna zabawa zaczynała się od wyboru auta. Uczestnicy zabawy mogli zdecydować się na: sportowe Porsche 944, klasykę polskiej motoryzacji – Fiata 125p lub popularne Cinquecento. Uznanie jury zdobył projekt pani Julii Płońskiej z Warszawy. Laureatka konkursu wybrała automobil czasów PRL’u – Fiata 125p. Pasja i zamiłowanie do starych samochodów, zostało docenione i nagrodzone. Obecnie wirtualna wizja pani Julii auta produkowanego w Fabryce FSO na Żeraniu przeżywa swoją drugą młodość dostojnie pokonując ulice Warszawy. 

fot. Shell

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu.
Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Zmian dokonano pod karoserią: zamontowano pięciobiegową skrzynię biegów, silnik Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V z podwójnymi gaźnikami marki Weber 40 IDF na skośnym kolektorze dolotowym Hormanna. Modyfikacja ta, pozwoliła na zwiększenie mocy silnika z 115 do 140 KM. Uroku i klasy dodają autu odrestaurowane oryginalne felgi, które montowano w rajdowych Fiatach 125p w latach siedemdziesiątych. 

Przeprowadzone modyfikacje Fiata 125p:
– montaż silnika Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V
– kompletny układ wydechowy Fiat-Cromodora
– chłodnica z szybkoobrotową dmuchawą
– pięciobiegowa skrzynia biegów
– odnowione oryginalne 35 letnie felgi
– opony Uniroyal Rallye
– olej Shell Helix

Exit mobile version