Czym się kierujesz kupując samochód? Ceną czy poźniejszym zużyciem paliwa? |
![]() |
Celem badania, które przeprowadzono na respondentach sponad 70 krajów poprzez strony CNN, było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na decyzję o zakupie auta.
Według najnowszego globalnego badania CNN International, które analizuje motywy leżące u podstaw zakupów w sektorze motoryzacyjnym, klienci kierują się długoterminowymi korzyściami płynącymi z zakupu danego modelu i podczas wybierania samochodu zwracają większą uwagę na jego niezawodność i ekonomiczność pod kątem spalania paliwa, niż na cenę. 70% badanych odpowiadała, że byłaby skłonna zapłacić więcej za samochód hybrydowy lub elektryczny, w zamian za oszczędności płynące z takiego zakupu. Ten trend odzwierciedla tendencje na rynku motoryzacyjnym, gdzie auta z napędem hybrydowym i elektrycznym coraz częściej znajdują się w centrum uwagi, tak jak miało to miejsce na 65. IAA International Motor Show we Frankfurcie.
Dla badanych kierowców, zużycie paliwa, emisja spalin oraz możliwość korzystania z paliw alternatywnych to trzy najważniejsze obszary, na których powinni skupić się producenci samochodów, co wskazuje, że rośnie zapotrzebowanie na samochody, które są ekonomiczne, niezawodne i ekologiczne.
Pozostałe wyniki badania:
- Niemal połowa respondentów wyraziła zamiar zakupu samochodu w ciągu najbliższych dwóch lat, 89% z nich to osoby decydujące o zakupie samochodu w swoim gospodarstwie domowym
- Przeciętnie, użytkownik posiada 1,9 samochodu
- Badani średnio wydali 33 978 dolarów na samochód, który kupili ostatnio
- Sedan to typ nadwozia, który najczęściej wybierają respondenci ze wszystkich regionów oprócz Europy, gdzie prym wiodą kompakty i hatchbacki
Badanie CNN „Consumer Connect: Automotive” zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym i marcu 2013 r. na próbie 2776 respondentów z 70 krajów, którzy odpowiadali w języku angielskim i hiszpańskim poprzez strony CNN.