Najwięcej prac zostało wykonanych w przypadku przedsięwzięcia B – realizowanego przez konsorcjum z liderem Gullermak. Wykonawcą odcinka A – którego najbardziej rozpoznawalnym punktem będzie najdłuższy tunel drogowy w Polsce – jest Astaldi. Zaawansowanie w tym przypadku wynosi ok. 67 proc. Zadanie C realizowane jest przez Warbud, który zakończył już ponad połowę inwestycji.
W ramach zadania B budowy południowej obwodnicy Warszawy prace postępują najszybciej. Najważniejszym obiektem tego odcinka jest most nad Wisłą – powiedział Szymon Piechowiak, Dyrektor Biura Generalnego w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostatnie wydarzenia związane z wysokim stanem wody na rzece mogły spowodować pewne opóźnienia w realizacji tej inwestycji. Generalny wykonawca nie wystosował jednak oficjalnego wystąpienia z wnioskiem w sprawie ewentualnego wydłużenia czasu na realizację przedsięwzięcia. Zgodnie z harmonogramem, południowa obwodnica Warszawy zostanie udostępniona kierowcom w trzecim kwartale 2020 roku. Ostatnie wydarzenia nie wpłynęły więc na finalny termin oddania inwestycji.