Site icon Motocaina

Kia ogłosiła nowy, strategiczny „Plan S”. O co chodzi?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"23505";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

trategiczny „Plan S” opisuje przeobrażenie Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że  innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo – poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności.

Strategia finansowa i inwestycyjna Kia do 2025 r. oraz szczegóły „Planu S” zostały ogłoszone akcjonariuszom, analitykom i agencjom ratingowym podczas „CEO Investor Day” w Seulu.

Do końca 2025 roku Kia będzie oferować pełną gamę aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów. Dzięki temu udział marki Kia w globalnym rynku aut elektrycznych wzrośnie do 6,6% (bez Chin). Jednocześnie do 25% wzrośnie udział modeli zelektryzowanych w ogólnej sprzedaży samochodów Kia Motors. Ponieważ do 2026 roku rynek samochodów elektrycznych na świecie będzie się mocno rozwijał, Kia zamierza sprzedawać 500 000 aut elektrycznych i milion zelektryzowanych rocznie (bez rynku chińskiego).

Równocześnie, w ramach nowego modelu biznesowego, Kia będzie oferować usługi z zakresu mobilności oparte na pojazdach elektrycznych, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w wielu miastach na świecie i przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Na rynku pojazdów przeznaczonych do m.in car-sharingu, który będzie rozwijał się bardzo szybko, Kia zamierza zapewnić sobie wiodącą rolę.

„Plan S”: profile działalności Kia Motors w przyszłości

Exit mobile version