To pierwsza w Polsce dogłębna analiza powodów korzystania i niekorzystania z kart paliwowych. Kierowcy aktywnie korzystający z „plastiku” są zadowoleni z posiadanej karty paliwowej (ocena 4,4 na pięciostopniowej skali). Co składa się na pozytywny odbiór tej formy płatności? Respondenci najczęściej wskazują łatwość i wygodę korzystania z karty (ocena 4,7). Wysoko oceniony został również odroczony termin płatności (4,4), przejrzystość zasad (4,4), dostępność stacji benzynowych (4,4) oraz dostępność usług dodatkowych (4,2).
– Karta jest jednym z produktów dodatkowych, który oferujemy naszym Klientom przy zawieraniu umowy leasingowej. Obecnie decyduje się na nią ok 20 proc. leasingobiorców. Wyniki naszego badania wskazują, że zdecydowana większość użytkowników jest zadowolona z udogodnień, które zapewnia karta. Bazując na pozytywnych doświadczeniach pod koniec 2018 roku poszerzyliśmy ofertę i do stacji Orlen dołączyło również BP – komentuje Tomasz Sęba, dyrektor ds. ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing.
Kierowcy zapytani o najważniejsze motywacje do podjęcia decyzji o karcie, badani aktywnie korzystający z kart najczęściej wskazywali jedną zbiorczą fakturę za paliwo (32 proc. wskazań). Na drugim miejscu znalazła się podstawowa funkcjonalność karty, czyli możliwość płatności za paliwo (20 proc.), a na trzecim atrakcyjne rabaty (16 proc.). Są też tacy klienci, którzy pomimo posiadania karty nie korzystają z niej.
Z badania Santander Leasing, Civitta Polska i Attention Marketing dowiadujemy się także, jakie czynniki mają wpływ na postrzeganie atrakcyjności kart już po podjęciu decyzji dotyczącej produktu. W tym przypadku obie grupy – zarówno korzystający jak i niekorzystający – mają podobne zdanie. Największą rolę odgrywa jedna, zbiorcza faktura za paliwo (średnio 4,5 pkt na pięciostopniowej skali).