Prócz klasycznych projektów wywodzących się ze świata sportu motorowego możliwe będzie tworzenie wzornictwa inspirowanego na przykład modą i sztuką. W konfiguratorze udostępnione zostaną też oryginalne, wcześniej niedostępne kolory Porsche. Na potrzeby realizacji projektów platforma współpracuje z uznanymi artystami, studiami projektowymi, dostawcami folii i producentami farb winylowych.
Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbywa się już w najbliższy weekend – 15 i 16 czerwca 2019 r., będzie można zobaczyć, jak zjawiskowe potrafi być malowanie stworzone dzięki „Second Skin”. Prywatny zespół klientów Porsche – Project 1 – wystartuje w długodystansowym klasyku Porsche 911 RSR w barwach autorstwa Richarda Phillipsa. Nowojorski artysta pop-artu połączył w tym projekcie trzy swoje najpopularniejsze prace i stworzył unikalne wzornictwo, zrealizowane we współpracy z Porsche Digital oraz „Second Skin”.
Platforma „Second Skin” będzie inauguracyjnie dostępna od lipca 2019 r. pod adresem http://www.secondskin.design. Ruszą wówczas wstępne rejestracje. W konfiguratorze można projektować i zamawiać barwy nie tylko dla wszystkich obecnych modeli Porsche, ale też dla pojazdów innych marek. Koszt kompletnego malowania samochodu zaczynają się od około 4000 euro.