Site icon Motocaina

Internetowe Auto Roku 2009

fot. Opel

Internetowe Auto Roku to konkurs organizowany przez AutoScout24. W tym roku wzięło w nim udział około 250 tysięcy europejczyków wybierając auto nr. 1 (nagroda główna) oraz dziewięciu liderów poszczególnych segmentów rynku. W konkursie startowało aż 331 pojazdów.

Pierwsze miejsce otrzymał (jakże by inaczej zdobywca 1. miejsca w ubiegłorocznym Car of The Year, a także 26-krotny laureat przeróżnych konkursów) Opel Insignia. W pozostałych kategoriach zdecydowanie dominowała marka Audi zdobywając aż cztery nagrody. Najlepszym autem sportowym i coupe zostało Audi R8, w klasie wyższej średniej wygrało Audi A6, pierwsze miejsce w klasie średniej zdobyło Audi A4, a w klasie samochodów kompaktowych Audi A3.

Najlepszym (i najładniejszym) kabrioletem zostało BMW Z4, na podium znalazł się również inny model niemieckiego producenta – BMW X6, który zdobył pierwsze miejsce w segmencie aut terenowych i SUV.

Nagroda dla najlepszego vana przypadła Mercedesowi klasy B, a model SLS AMG producenta ze Stuttgartu zdobył również nagrodę w kategorii „nowość wystawy Frankfurt 2009″. W rankingu znalazło się również miejsce dla Maserati Quattoporte (klasa wyższa i auta luksusowe) oraz… najmniejszego finalisty Alfa Romeo Mito.

Exit mobile version