Popularność jednośladów wśród kobiet wciąż rośnie. Jest to widoczne na drogach i pomiędzy motocyklowymi zawodnikami, a jedno z badań na zlecenie MIC to udowadnia.
Wnioski z przeprowadzonego badania są następujące:
- 14 % motocyklistów w Ameryce to kobiety (wzrost z 8% w 1998 roku)
- 39 lat to średni wiek motocyklistki (motocyklisty – 48)
- 49% motocyklistek jest zamężna
- 57% motocyklistek zakupiło nowy motocykl
- 49% motocyklistek sama serwisuje swój motocykl lub korzysta z pomocy przyjaciela
- 47% motocyklistek ukończyło wyższą uczelnię
- 60% motocyklistek wzięło udział w doszkalającym kursie z techniki jazdy
- 34% wybrało motocykl typu chopper, skutery 33%, a motocykle sportowe jedynie 10%
Na pytanie, w jakim celu jeżdżą motocyklem, kobiety najczęściej odpowiadały, że dla: „zabawy i rekreacji”, a następnie „poczucia wolności” i „radości bycia bliżej natury”. Gdy wybierały motocykl największym czynnikiem decyzyjnym była: „oszczędność paliwa” i „udana jazda próbna”.
Motorcycle Industry Council (www.mic.org) z Kalifornii to stowarzyszenie non profit, którego celem jest ochrona interesów i promowanie motocyklistów poprzez współdziałanie z rządem, producentami i mediami. A także: przeprowadzanie badań, budowanie statystyk, rozwój standardów w zagadnieniach technicznych i regulacyjnych.