Site icon Motocaina

Ile silników wyprodukowano w polskiej fabryce? Liczby robią wrażenie…

500-tysięczny silnik PureTech

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"33096";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

6 stycznia 2021 roku na zmianie nocnej, z linii produkcyjnej zakładu Groupe PSA w Tychach zjechał 500-tysięczny silnik PureTech. Jubileuszowa jednostka trafi do Opla Grandlanda X, który zostanie wyprodukowany w, należącym do Grupy, zakładzie w Sochaux. 

Janusz Puzoń, dyrektor tyskiego zakładu, wyznał z dumą:

2020 rok postawił przed nami trudne i niespodziewane wyzwania. Poddał próbie naszą gotowość do sprawnego odpowiadania na szybko zmieniające się warunki biznesowe, w trudnej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przeszliśmy pomyślnie tę próbę, realizując cały założony plan produkcyjny. Dzięki temu, 7 stycznia, przekroczyliśmy liczbę pół miliona jednostek PureTech, wyprodukowanych w Polsce na potrzeby fabryk Groupe PSA.

Pomimo przeciwności ekonomicznych spowodowanych pandemią koronawirusa, 2020 rok był czasem rozwoju tyskiej fabryki, dzięki czemu możliwe było, między innymi, uruchomienie w niej trzeciej zmiany produkcyjnej.

Jako część Groupe PSA, zakład dostarcza jednostki napędowe do pojazdów należących do jej, cenionych przez klientów, marek: Peugeot, Citroën, Opel i DS. Tyskie silniki są, między innymi, montowane w Peugeot 208 – Samochodzie Roku 2020, nowym Peugeot 3008, Citroënie C5 Aircross, Citroënie C4, DS3 Crossback, DS7 Crossback, Oplu Corsie, czy Oplu Mokce. Łącznie zakład w Tychach dostarcza silniki do 19 fabryk Grupy na świecie.

Exit mobile version