Site icon Motocaina

HYVIA, czyli H jak wodór. Renault zapowiada wodorowy samochód dostawczy

Renault Master Van H2-TECH

W styczniu 2021 roku Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zaprezentował plan strategiczny o nazwie Renaulution i zapowiedział silną ofensywę rynkową w dziedzinie rozwiązań napędów wodorowych. HYVIA – spółka joint venture, która jest owocem współpracy Grupy Renault i Plug Power – została utworzona, by realizować te zadania.

Od czerwca do grudnia HYVIA stworzyła zespoły pracowników, przedstawiła trzy prototypy samochodów dostawczych z napędem wodorowym i rozpoczęła testy seryjnych pojazdów swojej konstrukcji. Wprowadzenie do sprzedaży produktów spółki jest przewidziane już w przyszłym roku!

Celem firmy jest uzyskanie 30% udziałów w rynku w segmencie samochodów dostawczych z napędem wodorowym do 2030 roku.

HYVIA, czyli H jak wodór. Renault zapowiada wodorowy samochód dostawczy, fot. materiały prasowe / Renault

HYVIA, czyli H jak wodór

HYVIA osiągnęła konkretne wyniki w okresie krótszym niż 200 dni. Od dnia utworzenia spółki zaprezentowane zostały aż trzy prototypy samochodów z napędem wodorowym: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH i Renault Master City Bus H2-TECH. A ponadto, stacja tankowania będąca częścią oferty przedstawionej przez tę markę, która nie zamierza sprzedawać samochodów bez dostarczenia kompleksowych rozwiązań zapewniających tankowanie i zaopatrzenie w energię.

W 2022 roku HYVIA wdroży kompletny ekosystem, który obejmie trzy produkty przeznaczone dla firmowych flot samochodowych oraz samorządów:

Renault Master City Bus H2-TECH, fot. materiały prasowe / Renault

Zielona przyszłość już od dziś

Dla firmowych flot samochodowych i dla służb samorządów lokalnych użytkujących pojazdy w bardzo intensywny sposób aktualna oferta napędów wodorowych jest bardzo skromna. Nie ma rozwiązań odpowiednio przystosowanych. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, HYVIA opracowała unikalny ekosystem zlokalizowany we Francji. Aby działać szybko, spółka przebudowuje samochody Master E-TECH Electric produkowane w Batilly i od 2022 roku będzie montować ogniwa paliwowe i stacje tankowania w zakładzie Refactory we Flins.

Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH, fot. materiały prasowe / Renault
Exit mobile version